اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

نماینده مردم دشتستان در مجلس تاکید کرد

ضرورت ایجاد رشته‌های تحصیلات تکمیلی در شهرستان دشتستان

نماینده مردم دشتستان در مجلس شورای اسلامی بر ضرورت ایجاد رشته‌های تحصیلات تکمیلی در شهرستان دشتستان تاکید کرد.

ضرورت ایجاد رشته‌های تحصیلات تکمیلی در شهرستان دشتستان

به گزارش خبرگزاری فارس از دشتستان، حجت‌الاسلام سید مهدی موسوی‌نژاد ظهر امروز در نشست با رئیس دانشگاه‌ آزاد اسلامی شهرستان دشتستان اظهار داشت: توسعه مراکز علمی و دانشگاهی تاثیرات فراوانی در جامعه خواهد داشت و برخی از تغییرات نگرشی نسبت به محیط پیرامونی متأثر از توسعه مراکز دانشگاهی است.

نماینده مردم دشتستان در مجلس شورای اسلامی خاطر نشان کرد: در حوزه جنبش نرم‌افزاری برای دستیابی به پیشرفت و توسعه باید به دانشگاه‌ها و مراکز پژوهشی توجه داشته باشیم و در حقیقت مراکز علمی و دانشگاه‌ها، خواستگاه اصولی‌ترین حرکت‌ها در حوزه‌ علم و اندیشه هستند.

موسوی‌نژاد بیان داشت: ارتقای فرهنگ و فضای بینشی جامعه در حوزه‌های متعدد اخلاقی و هنجارهای اجتماعی برگرفته از محیط‌های دانشگاهی است و هر اندازه دانشگاه‌ها فعالیت‌ اثربخش‌تری داشته باشند، به همان میزان شاهد پیشرفت جامعه در حوزه‌های اجتماعی و اخلاقی خواهیم بود.

وی با بیان اینکه حضور مراکز دانشگاهی در مناطق محروم اثرات منفی داشته، اضافه کرد: حضور مراکز دانشگاهی در مناطق محروم و کم‌تر توسعه یافته با مشکلاتی در حوزه‌های اجتماعی، فرهنگی و ... همراه بوده و این به معنای آن است که مدیریت خوبی در حوزه آموزش و دانشگاه‌ها صورت نگرفته است.

دانشگاه‌ زمینه‌ساز حرکت‌های بزرگ اجتماعی است

این مسئول اذعان داشت: اگر بخواهیم فعالیت و عملکرد دانشگاهی را محک بزنیم باید محیط پیرامونی دانشگاه را محک بزنیم و سطح حاکمیت هنجارهای اخلاقی، دینی و اجتماعی را در آن جامعه بررسی کنیم.

عضو فراکسیون روحانیون مجلس شورای اسلامی عنوان کرد: دانشگاه مبنی‌ساز و زمینه‌ساز حرکت‌های اجتماعی است و فضا و زمینه مناسب برای حرکت‌های اجتماعی در دانشگاه‌ها شکل می‌گیرد.

موسوی‌نژاد با تاکید بر آنکه مراکز دانشگاهی باید زمینه را برای دستیابی به اهداف عالی جامعه و مقابله با انحرافات اجتماعی هموار کنند، ابراز داشت: دانشگاه آزاد اسلامی شهرستان دشتستان در این زمینه حرکات و اقدامات مطلوبی داشته، ولی اقدامات صورت گرفته ایده‌آل نبوده است.

وی افزود: دانشگاه‌ها باید برای اثرگذاری در جامعه پیرامونی خود برنامه‌ریزی کنند و از طریق بررسی و مطالعات دقیق راهکارهای لازم برای رفع مشکلات را ترسیم و در جامعه اجرا کنند.

موسوی‌نژاد گفت: جمعیت جوان جامعه شاکله اصلی محیط‌ها و مراکز دانشگاهی را تشکیل می‌دهد و به همین دلیل دانشگاه‌ها باید مسئله ازدواج را به‌طور جدی مورد توجه قرار دهند و در این زمینه برنامه‌ریزی‌های لازم را انجام دهند.

ضرورت ایجاد رشته‌های تحصیلات تکمیلی در شهرستان دشتستان

نماینده مردم دشتستان در مجلس شورای اسلامی بیان داشت: دانشگاه‌ها باید انگیزه لازم برای انجام کارهای بزرگ اجتماعی و اثرگذاری در جامعه را داشته باشند.

وی تصریح کرد: دانشگاه آزاد اسلامی دشتستان در مباحث علمی و آموزشی اثرگذاری خوبی داشته است و به توسعه علمی شهرستان کمک شایانی کرده است.

موسوی‌نژاد گفت: کاهش جمعیت دانشجویی از اساسی‌ترین مشکلات و نگرانی‌هایی است که مراکز دانشگاهی با آن روبه‌رو هستند و توسعه تحصیلات تکمیلی از راهکارهای مقابله با این دغدغه و نگرانی است.

وی ادامه داد: ایجاد مرکز تحصیلات تکمیلی در مقطع کارشناسی ارشد از نیازهای اساسی است که باید در شهرستان دشتستان مورد توجه قرار گیرد و آمادگی کامل را داریم که پیگیری‌های لازم در این خصوص را در مرکز کشور انجام دهیم.

موسوی‌نژاد بیان داشت: شهرستان دشتستان نیروهای جوان و خلاق و متفکری را دارا است و باید تمام توان خود را به‌کار گیریم که این شهرستان به خاستگاه ایده‌های نو و جدید در کشور تبدیل شود.

نماینده مردم دشتستان در مجلس شورای اسلامی خاطر نشان کرد: فعالیت‌های عمرانی ارزشمندی در دانشگاه آزاد اسلامی دشتستان صورت گرفته که تمامی آحاد جامعه از منافع و برکات آن بهره‌مند می‌شوند.

موسوی‌نژاد تصریح کرد: افزایش ارتباط اقشار مردمی با محیط دانشگاهی از نتایج ارزشمندی است که توسعه عمرانی دانشگاه آزاد اسلامی دشتستان به همراه خواهد داشت.

انتهای پیام/2452/غ40/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول