اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه اردبیل:

معلم می‌تواند با تولید علم جامعه را از وابستگی نجات دهد

امام جمعه اردبیل گفت: معلم خوب به عنوان یک مراقب و ناظر همیشه بیدار می‌تواند تربیت نسلی را عهده‌دار شود تا با تکیه بر علم بتوانند جامعه را از وابستگی نجات دهند.

معلم می‌تواند با تولید علم جامعه را از وابستگی نجات دهد

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، حجت‌‌الاسلام سید حسن عاملی پیش از ظهر امروز در دیدار اعضای ستاد گرامیداشت هفته معلم و عقیدتی سیاسی سپاه اظهار داشت: شاخصه علم در اعتلای مدنیت و فرهنگ به جایگاه علم، معلم و علما حساب ویژه‌ای باز کرده و نظام ارزش‌گذاری برای این قشر خاص بوده است.

وی خاطرنشان کرد: در سیره پیامبر مکرم اسلام (ص) نیز اکرام به اهل علم در حد اعلا بوده به طوری که آن حضرت افراد باسواد را که در جنگ‌ها به اسارت گرفته می‌شد ترغیب می‌کردند تا به دیگران آموزش دهند تا زمینه آزادی آنها فراهم آید به طوری که خود پیامبر (ص) اولین مجموعه اکابری را راه انداخت.

امام جمعه اردبیل با اعلام اینکه اسلام هیچ واهمه‌ای از محیط علمی و رشد علوم و فنون ندارد، یادآور شد: بلکه دین اسلام در محیط علمی بیشتر و بهتر رشد می‌کند و زمینه پرورش استعدادها نیز فراهم‌تر می‌شود.

عاملی مدعی شد: اگر در امپراتوری روم، به ایران و کل جهان اسلام اجازه می‌دادند پیامبر رسالت‌ و سخنش را مطرح کند حتی یک جنگ رخ نمی‌داد و امروز دنیا به واسطه علوم اسلامی به تسخیر در ‌می‌آمد.

وی از معلمان به عنوان اصلی‌ترین ذبالحقوق جامعه یاد کرد و تصریح کرد: امروز هر سفره‌ای که در این کشور باز شده است به برکت معلمان است و اگر ضعف و قوتی نیز شکل گرفته و حوادث تلخی به وقوع پیوسته و یا ملتی در جهل و عقب‌ماندگی فرو رفته در سایه همین مولفه است که نسبت به علوم و فنون بی‌توجهی شده و یا در حد اعلا به آن توجه شده است.

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، نماینده ولی فقیه در استان به روحیه حماسی ایرانیان در مقابله با مستکبران روزگار در سایه پرورش استعدادها به دست معلمان با کفایت اشاره کرد و گفت: اگر امروز تربیت حماسی اتفاق می‌افتد تا به منشور و نماد عزت‌مندی تبدیل شود همه به واسطه معلمان است که علما و بزرگان و شخصیت‌هایی همچون باکری و همت به دست این معلمان تربیت یافته و تعالی پیدا کرده‌اند.

عاملی بزرگترین ابزار معلم را ابزار تربیتی اعلام کرد و بیان داشت: باید بدانیم که معلم با چه ابزار و عناصری علوم و فنون را انتقال می‌دهد و ما به چه معلمانی احتیاج داریم تا یک حرکت جهشی تربیتی را در جامعه شاهد باشیم که در این باب باید گفت ما به معلمی نیاز داریم که از لحاظ روحی – روانی و فکری بتواند نسل آینده را درست و صحیح تغذیه کند.

وی با بیان اینکه آموزش و پرورش و نظام تعلیم و تربیت قادر است یک نسل سالم و یا یک نسل بی‌هویت درست کند، عنوان کرد: برای شکل‌گیری یک شخصیت عظیم جهانی این دست معلم است که می‌تواند معجزه کند و یا فرزندی تربیت شود که جهان را به خاک و خون و آتش بکشد.

نماینده مردم اردبیل در مجلس خبرگان رهبری یادآور شد: آموزش و پرورش از آن جهت که تربیت و تعالی یک ششم جمعیت کشور را در دست دارد جایگاهی عظیم و والا دارد به طوری که به دست معلمان با کفایت ما انسانی تربیت می‌شود که می‌تواند در نقطه اوج عظمت و کرامت باشد.

عاملی ادامه داد: اگر دیگران آهن و فولاد و دیگر دست‌سازهای بشری می‌سازند معلم استعدادها را به مرحله عمل می‌رساند و با دست توانمند خود قادر است نسلی تحول‌آفرین و انسانی تحول‌ساز تربیت کرده و تحویل جامعه دهد.

وی ابراز داشت: چه بسیار استعدادهایی که در قبرستان‌ها دفن شدند و به مرحله فعلیت نرسیدند که یک معلم خیر و نیک‌پسند می‌توانست آنها را پرورش داده و ارتقا بخشد.

امام جمعه اردبیل تاکید کرد: ما باید از امروز به فکر تولید علم و بهره‌گیری از ایده‌های مختلف در کسب ثروت باشیم چرا که معلم خوب به عنوان یک مراقب و ناظر همیشه بیدار می‌تواند تربیت نسلی را عهده‌دار شود تا با تکیه بر علم بتوانند جامعه را از وابستگی نجات دهند.

با تاویل و کج‌فهمی به جنگ دین و مقدسات آمده‌اند

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، عاملی با بیان اینکه غرب با تاویل و ایجاد کج‌فهمی در مسائل دینی به مانند شکل‌گیری گروه‌هایی همچون وهابیت به جنگ دین و مذاهب الهی آمده است، گفت: شخصیت‌هایی همچون شهید مطهری با تمام اندیشه‌های انحرافی و التقاطی مبارزه کرد و بنای علم همراه با عمل را نهاد و نسبت به دعوی تاویل از سوی استکبار جهانی هشدار داد.

وی یادآور شد: غرب امروز در نهایت استیصال با ایجاد فضای کج‌فهمی در دین قصد دارد احکام دین را خنثی نشان دهد و با همین ابزار به ستیز دین مسیحیت و یهودیت آمده و آن را از مرجعیت انداخته‌اند.

نماینده ولی فقیه در استان خاطرنشان کرد: روح با عظمت و نفس طیب یک معلم می‌تواند جلوی تاویل و افکار مسموم و مرزبندی‌های ساده‌لوحانه را بگیرد و اجازه ندهد انحرافی در دین به وجود آید.

عاملی افزود: اگر علما، معلمان و سرپرستان حقیقی بشر به هوش نباشند قطعاً دشمن درصدد ضربه زدن به ساحت دین است.

سپاه با عظمت‌ترین نیروی اعتقادی کشور است

وی با گرامیداشت هفته عقیدتی – سیاسی سپاه اظهار داشت: سپاه یک مجموعه صرف نظامی نیست بلکه مجموعه‌ای است که در آن عناصر اعتقادی و معنوی و اخلاقی در اوج قرار گرفته است.

نماینده مردم اردبیل در مجلس خبرگان رهبری ادامه داد: دنیا در حسرت چنین مجموعه اعتقادی پرتوانی است به طوری که امروز سپاه ما به حدی از عظمت و اقتدار رسیده که غرب در برابر این نیروی ارزشی نیروهای نظامی 30 کشور را به صف کرده تا مانوری در خلیج فارس برگزار کند.

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، عاملی در پایان سخنان خود تصریح کرد: قدردان چنین مجموعه معنوی هستیم که در روزهای گذشته سعی کرد با برگزاری مسابقات سراسری قرآن بسیج فضای معنوی در جامعه ایجاد کند تا روح تعالی در جامعه بسط و گسترش پیدا کند.

انتهای پیام/62001/ط40/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول