اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

بسیج جامعه زنان خراسان‌رضوی:

انتخابات ریاست‌جمهوری آزمون دیگری برای زنان ولایتمدار است

بسیج جامعه زنان خراسان‌رضوی با صدور بیانیه‌ای اعلام کرد: انتخابات ریاست جمهوری سال جاری صحنه آزمون دیگری برای زنان ولایتمدار کشورمان است.

انتخابات ریاست‌جمهوری آزمون دیگری برای زنان ولایتمدار است

به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد؛ سازمان بسیج جامعه زنان خراسا‌ن‌رضوی به مناسبت ولادت حضرت فاطمه‌زهرا(س) و هفته زن بیانیه‌ای منتشر کرده‌اند.

در این بیانیه آمده است: بیستم جمادی‌الثانی سالروز ولادت با سعادت برترین زن جهان هستی است، بانویی که فضل و برکت و رحمت برای کل جهان هستی دارد، آن روز که وحی آمد «انا اعطیناک‌الکوثر» بهترین بشارت‌ها بر پیامبر نازل شد خداوند دختری به عزیزترین پیامبرش عطا فرمود که در تمامی اعصار، الگوی تمام عیار بشریت بود.

بشریت ستم‌زده آن روز تشنه زلال احکام وحی بود و به دنبال الگوی عملی که بتواند آنان را از قرن‌ها سیاهی و تباهی نجات بخشد، زنجیرهای اسارت خرافه‌پرستی و نژادپرستی را از پای آنان باز کند و به آنان کرامت و عزت بخشد؛ سیره پیامبر (ص) و خاندان با کرامتش بهترین الگوی عملی بود که زنده بودن و پویایی مکتب متعالی اسلام را به بشریت نشان می‌داد و این رمز ماندگاری اسلام شد.

در این بیانیه ذکر شده است: تولد حضرت فاطمه‌زهرا(س) در دوران جاهلیت و شیوه رفتار پیامبر با این ودیعه الهی برای پیامبر بخشی از رسالت او و یک تکلیف الهی بود، رسالت پیامبر زدودن خرافات جاهلیت و معرفی جایگاه شامخ زن در آفرینش بود و ایشان در رفتار خود با فاطمه(س) سعی داشت نگرش جامعه را به سوی ابعاد ملکوتی و ظرافت‌های روحی و نقش تربیتی و مدیریتی زن سوق می‌دهد.

در ادامه این بیانیه تاکید شده است: نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران که تعالیم و مبانی اعتقادی خود را از مکتب اسلام ناب محمدی(ص) می‌گیرد همواره برای شان و جایگاه زنان ارزش و اهمیت خاصی قائل است، امام خمینی(ره) حضور پرشور زنان را از عوامل موثر در پیروزی و به ثمر رسیدن انقلاب می‌دانستند، امروز سهم پیشتازی زنان در پیروزی و تثبیت و تداوم انقلاب بر هیچ‌کس پوشیده نیست.

در این بیانیه ذکر شده است: زنان فهیم کشور ما با آشنایی با زندگی حضرت فاطمه‌زهرا(س) و شناخت و معرفت حقیقی از این بزرگ بانوی ولایت مدار اسلام راه پر امید و درخشانی را در پیش روی خود ترسیم کرده‌اند و به تعبیر حضرت امام خامنه‌ای به عنوان معلم ثانی به الگوی عملی و معنوی شایسته‌ای برای سایر زنان مسلمان تبدیل شده‌اند.

در ادامه این بیانیه آمده است: در این راستا ما زنان انقلابی و بسیجی خراسان‌رضوی ضمن گرامیداشت میلاد حضرت فاطمه‌زهرا(س) و هفته گرامیداشت مقام زن و روز مادر و همچنین سالروز میلاد حضرت امام خمینی(ره) اعلام می‌داریم که: با اتکا به قدرت لایزال الهی و پیروی از مکتب مترقی اسلام و آرمان‌های امام راحل و منویات مقام عظمای ولایت حضرت آیت‌الله العظمی امام خامنه‌ای تا سرحد جان در راه حفظ ارزش‌های اسلام و انقلاب ایستادگی کرده و اگر استکبار بخواهد در برابر دین ما بایستد در برابر تمام دنیای آنان می‌ایستیم و تقدیم بیش از 7 هزار شهید زن کشور خود گواهی بر این مدعاست.

همچنین در سالی که به تدبیر امام خامنه‌ای به نام سال حماسه سیاسی و حماسه اقتصادی نامگذاری شده در کنار سایر اقشار جامعه در انتخابات ریاست جمهوری که صحنه آزمون دیگری برای زنان ولایتمدار کشورمان است به عنوان قشری اثرگذار و سازنده که از پیشگامان حرکت معنوی هستند نقطه عطف دیگری از درایت و بصیرت فاطمی خود را به همگان نشان می‌دهیم.

انتهای پیام/70018/صا

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول