اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مشاور استاندار قزوین خبر داد

اجرای 279 پروژه عمرانی بسیج سازندگی در قزوین

مشاور استاندار قزوین در امور بسیج سازندگی گفت: بسیج سازندگی استان قزوین از سال 85 تا 91 توانسته 279 پروژه عمرانی را در استان قزوین اجرایی کند.

اجرای 279 پروژه عمرانی بسیج سازندگی در قزوین

به گزارش خبرگزاری فارس از قزوین، علیجان توکلی امروز در جلسه ستاد هماهنگی اردوهای طرح هجرت بسیج سازندگی که در سالن اجتماعات استانداری قزوین برگزار شد، اظهار داشت: بسیج سازندگی استان قزوین از سال 85 تا 91 توانسته، 279 پروژه عمرانی را در استان قزوین اجرایی کند.

وی ابراز داشت: احداث پل روستایی، آبرسانی، کانال کشاورزی، آب شرب، غسالخانه، زمین ورزشی، استخر ذخیره آب و جدول‌گذاری از جمله پروژه‌های عمرانی بسیج سازندگی در قزوین بوده است.

مشاور استاندار قزوین عنوان کرد: بسیج سازندگی استان قزوین با همت جهاد کشاورزی تاکنون توانسته در 79 روستا بیش از 80 کیلومتر کانال آب کشاورزی احداث کند تا کشاورزان از آب این کانال برای آبیاری زمین‌هایشان استفاده کنند که تحقق این هدف از دستاوردهای مطلوب این نهاد در مناطق محروم بوده است.

توکلی با اشاره به اینکه ستاد هماهنگی اردوهای طرح هجرت بسیج سازندگی در سال 85 تشکیل شده است، اذعان داشت: این ستاد در عرصه‌های بهسازی، نوسازی و زیباسازی مدارس، منابع طبیعی، کشاورزی و آبخیزداری، خدمات بهداشت و درمان، عمرانی و آبادانی روستایی، آموزشی و پژوهشی و فنی‌ حرفه‌ای به اقشار مختلف محروم جامعه خدمات ارائه کرده است.

این مسئول با بیان اینکه خدمات بسیج سازندگی در دو محور طرح هجرت و پروژه‌ عمرانی در سال 86 در قانون مجلس شورای اسلامی تصویب شده است، بیان داشت: تاکنون این نهاد در این دو محور، خدمات بسیاری در عرصه‌های مختلف از جمله بهسازی، نوسازی و زیباسازی مدارس، منابع طبیعی و کشاورزی و آبخیزداری به اقشار مختلف جامعه ارائه کرده است.

مشاور استاندار قزوین متذکر شد: بسیج سازندگی به کمک دستگاه‌های مختلف اجرایی از جمله کمیته امداد امام خمینی (ره)، جهاد کشاورزی، محیط زیست، آموزش و پرورش، فنی‌ و حرفه‌ای، دانشگاه علوم پزشکی،‌ هلال احمر، آبخیزداری و دامپزشکی تاکنون توانسته خدمات مختلفی را به اقشار مختلف مردم ارایه ‌دهد.

توکلی با بیان اینکه در گذشته بسیج سازندگی خدمات آموزشی در مناطق مختلف تا پنج کیلومتری را ارائه می‌کرد، ابراز کرد: اکنون این خدمات در مناطق دوردست در فاصله به بیش از 100 کیلومتر ارائه می‌شود که این مهم بیانگر رشد ارایه خدمات آموزشی این نهاد بوده است.

وی با اشاره به اینکه در گذشته خدمات مطلوبی در نوسازی، بهسازی و تجهیز مدارس مناطق مختلف استان قزوین از جمله تعمیر صندلی، در و پنجره صورت گرفته است، یادآور شد: با انجام این فعالیت، تعداد بسیاری از مدارس این استان نوسازی شدند.

مشاور استاندار قزوین با اشاره به اینکه دانش‌آموزان استان قزوین در سال 90، 39 هزار و 525 نفر روز در نوسازی مدارس فعالیت کردند، اذعان داشت: فعالیت آنان در سال گذشته به 48 هزار و 670 نفر روز رسید که این آمار بیانگر افزایش فعالیت‌های این دانش‌آموزان در بسیج سازندگی بوده است.

انتهای پیام/77009/ذ30/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول