اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر شبکه بهداشت و درمان آبیک:

مسئولان تکلیف مداخلات صنفی را تعیین کنند

مدیر شبکه بهداشت و درمان شهرستان آبیک بر تعیین تکلیف مداخلات صنفی شهرستان آبیک از سوی مسئولان اداره صنعت، معدن و تجارت این شهرستان تأکید کرد.

مسئولان تکلیف مداخلات صنفی را تعیین کنند

به گزارش خبرگزاری فارس از آبیک، حمید برودتی در نخستین جلسه شورای سلامت شهرستان آبیک که در سالن اجتماعات فرمانداری آبیک برگزار شد، اظهار داشت: مداخلات صنفی صورت گرفته در برخی از اماکن تهیه و توزیع مواد غذایی و پیگیری وضعیت متصدیان نانوایی‌هایی که پس از اخذ مجوزهای لازم برای فعالیت، نانوایی خود را به صورت اجاره‌ای در اختیار سایر افراد قرار می‌دهند، باید از سوی مسئولان اداره صنعت، معدن و تجارت پیگیری شده و تکلیفشان مشخص شود.

وی ضمن قرائت مصوبات جلسه سال گذشته شورا، گزارشی از فعالیت‌های انجام شده از سوی مسئولان ادارات مختلف شهرستان در حوزه سلامت ارایه کرد.

این مسئول بر تعیین تکلیف نهایی روستاهای غیر پوشش آبفای روستایی، پیگیری تعیین میرشکار شهرداری آبیک برای هماهنگی با روستاها برای اتلاف سگ‌های ولگرد، پیگیری عقیم‌سازی سگ‌های ولگرد توسط شهرداری و پیگیری موضوع خروج دام‌ها از حاشیه شهر آبیک تأکید کرد.

این مسئول خاطرنشان کرد: وجود سگ‌های ولگرد در روستاها و دفع غیر بهداشتی فضولات دامی و فاضلاب در آن‌ها به عنوان مهم‌ترین معضلات بهداشتی روستاهای شهرستان آبیک است که مسئولان بخش مرکزی و بشاریات باید در راستای رفع مشکلات موجود گام‌های مؤثری بردارند.

مدیر شبکه بهداشت و درمان شهرستان آبیک بر برگزاری جلسه مشترک شهرداری‌های آبیک و خاکعلی با اداره آب و فاضلاب شهری این شهرستان برای پیگیری لوله‌گذاری جدید آب شرب خاکعلی و تعیین وضعیت آب شرب آبیک در فصل‌های گرم سال و جلوگیری از قطعی‌های مکرر آب شرب در ساعات پیک مصرف در آبیک و نیز پیگیری تأمین بخشی از آب شرب شهر آبیک از سد مخزنی زیاران از سوی اداره آب و فاضلاب تأکید کرد.

برودتی نقش اعضای شورای سلامت شهرستان آبیک در کاهش مشکلات بهداشتی روستاها و شهرها را مهم ارزیابی کرد و افزود: با اجرایی شدن مصوبات شورای سلامت، می‌توان گام‌های ارزنده‌ای در بهبود سلامت و بهداشت مردم شهرستان آبیک برداشت.

وی همچنین گزارشی از طرح بسیج سلامت نوروزی، طرح بازدید مشترک شبکه بهداشت و درمان و شبکه دامپزشکی شهرستان از مرغ‌فروشی‌های سطح شهرستان و بازدید از قهوه‌خانه‌های قشلاق و آبیک ارایه کرد.

در ادامه جلسه حمید بغدادی معاون فرماندار شهرستان آبیک بر پیگیری جدی مسئولان ادارات در تحقق مصوبات شورای سلامت و ارسال به موقع گزارش اقدامات انجام شده به دبیرخانه شورای سلامت مستقر در شبکه بهداشت و درمان شهرستان آبیک تأکید کرد.

محمد بابایی معاون فنی و اجرایی شبکه بهداشت و درمان آبیک نیز در این جلسه با اشاره به شعار امسال سازمان بهداشت جهانی در هفته سلامت «فشار خون را جدی بگیریم»، در خصوص اهمیت بیماری‌های غیرواگیر خصوصاً بیماری فشار خون بالا و عوارض این بیماری و راه‌های پیشگیری و کنترل آن مطالبی بیان کرد.

انتهای پیام/77006/ب30/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول