اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

استاندار اردبیل:

گمرک اصلاندوز تجارت چمدانی را توسعه می‌دهد/صدور مجوز بازگشایی گمرک‌

استاندار اردبیل گفت: بازگشایی گمرک اصلاندوز بهترین معبر برای تجارت چمدانی مرزنشینان دو کشور ایران و آذربایجان است.

گمرک اصلاندوز تجارت چمدانی را توسعه می‌دهد/صدور مجوز بازگشایی گمرک‌

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، اکبر نیکزاد در سفر عصر امروز خود به شهرستان پارس‌آباد اظهار داشت:‌ مجوز لازم برای بازگشایی گمرک بخش مرزی اصلاندوز از توابع پارس‌آباد مغان از سوی معاون امنیتی وزارت کشور صادر شد.

وی تصریح کرد: دو کشور جمهوری اسلامی ایران و جمهوری آذربایجان علاقه‌مند به از سرگیری فعالیت این گمرک هستند.

نیکزاد بازگشایی گمرک مرزی اصلاندوز و رونق آن را به سود دو کشور مسلمان ایران و جمهوری آذربایجان به ویژه مرزنشینان دو طرف دانست.

رئیس شورای برنامه‌ریزی استان خاطر نشان کرد: برای فعال کردن این گمرک رایزنی و مذاکرات متعددی با مقامات مسئول جمهوری آذربایجان شده و در آینده نزدیک این گمرک بازگشایی می‌شود.

وی با بیان اینکه این معبر برای تجارت چمدانی مرزنشینان دو کشور باز می‌شود، افزود: بازگشایی و آغاز فعالیت این گمرک علاوه بر ایجاد فرصت‌های شغلی متعدد و افزایش چشمگیر عایدات مرزنشینان و پیشرفت منطقه، به رشد مبادلات تجاری به ویژه ارتقای سطح مناسبات، مراودات و تحکیم روابط دو کشور کمک می‌کند.

پارک ساحلی در پارس‌آباد احداث می‌شود

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، در سفر استاندار اردبیل به پارس‌آباد همچنین کمیته رودخانه‌های مرزی با احداث پارک ساحلی در پارس‌آباد موافقت کرد.

نیکزاد با اعلام این خبر اضافه کرد: احداث تفرجگاه و پارک ساحلی در حاشیه رود ارس در پارس‌آباد با موافقت کمیته هماهنگی رودخانه‌های مرزی کشور انجام می‌شود.

وی یادآور شد: پارک ساحلی به عنوان یک طرح مهم و ارزشمند از خواسته‌های اساسی مردم منطقه است و تحقق آن علاوه بر ایجاد شور و نشاط اجتماعی موجب جذب گردشگر و رونق و توسعه صنعت توریسم می‌شود.

نیکزاد ادامه داد: در قالب این طرح و بدون قطع درختان خودرو و جنگلی و بر هم زدن فضای طبیعی ده‌ها آلاچیق، وسایل بازی کودکان و قطعات بتنی هشت ضلعی در خاک طبیعی نصب می‌شود تا شهروندان بتوانند از مناظر بکر، زیبا و چشم‌اندازهای مفرح ساحل ارس بهره‌مند شوند.

استاندار اردبیل با بیان اینکه در جانمایی مجموعه و ایجاد تأسیسات باید حریم پروتکل و پاسگاه مرزی رعایت شود، خواستار همکاری تنگاتنگ سازمان‌ها و دستگاه‌های ذیربط شد.

وی افزود: پیگیری این پروژه در دستور کار استانداری قرار دارد و شهردار پارس‌آباد هم باید هر چه سریع‌تر عملیات اجرایی فاز اول پارک ساحلی را آغاز کند.

پارس‌آباد مغان به عنوان دومین شهرستان بزرگ و پرجمعیت استان اردبیل در سواحل زیبا و دل‌انگیز رودخانه پر آب ارس (آراز) واقع است.

انتهای پیام/62001‌/ش30

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول