اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

۲/کاندیدای احتمالی انتخابات ریاست جمهوری:

اجاره‌بهای مسکن را کاهش می‌دهم/طرح مسکن مهر با تغییراتی دنبال می‌شود

کاندیدای احتمالی انتخابات ریاست جمهوری گفت: با اصلاح قانون مستاجر و مالک و هدایت پول‌های مردم به بازارهای پولی اجاره‌بهای مسکن را در کشور کاهش می‌دهم.

اجاره‌بهای مسکن را کاهش می‌دهم/طرح مسکن مهر با تغییراتی دنبال می‌شود

به گزارش خبرگزاری فارس از قزوین، روح‌الله احمدزاده کرمانی در جمع خبرنگاران استان قزوین با بیان اینکه یکی از سیاست‌های دولت نهم و دهم عرضه مسکن بود، اظهار داشت: این دولت با اجرای طرح مسکن مهر و واگذاری آن به مردم تلاش کرد تا با کاهش تقاضای مسکن فشار تهیه این نیاز از مردم کم شود که بنده اجرای این طرح را با تغییراتی ادامه می‌دهم.

رئیس سابق سازمان میراث فرهنگی، صنایع‌ دستی و گردشگری با اشاره به اینکه در دولتم فراوانی تولید مسکن مهر افزایش می‌یابد، اذعان داشت: بنده از همه سرمایه‌گذاران داخلی و خارجی و افرادی که در توسعه مسکن ورود پیدا می‌کنند، حمایت می‌کنم تا عرضه مسکن در کشور ارتقا یابد.

این مسئول بیان کرد: مردم باید منابع مالی را در مسکن سرمایه‌گذاری نکنند و پول آن‌ها در بازارهای متشکل پولی مانند خرید سهام در بورس هدایت شود تا با فعال شدن بورس این فشار کاذب تقاضای مسکن از بازار کاهش یابد که البته باید در این راستا فرهنگ‌سازی خوبی بین مردم کرد تا پول مردم در بخش اقتصاد ساماندهی شود.

وی با بیان اینکه اصلاح قانون مستاجر و مالک از برنامه‌هایم در دولت است، گفت: برای کاهش اجاره‌بها در کشور دستور بازنگری این قانون در دولتم را می‌دهم و تغییرات این قانون را در لایحه حقوقی تنظیم می‌کنم و در این لایحه پیشنهادی قرارداد یک ساله را به دو سال ارتقا می‌دهم و سقف افزایش اجاره‌بها را در این قانون بر اساس نظرات کارشناسی و نرخ سالانه پیشنهاد می‌کنم و همچنین قانون مالک و مستاجر را به نفع مستاجران تغییر می‌دهم تا اجاره‌بهای مسکن در کشور کاهش یابد.

احمدزاده کرمانی با بیان اینکه اکنون در کشور نگاه مردم به مسکن به معنای درآمد بیشتر است و هر فردی که ملک بیشتر داشته باشد به معنای سودآوری است، گفت: با تغییرات در قانون مستاجر و مالک می‌توان این نگاه را بین آنان تغییر داد تا سرمایه اصلی مردم به سمت بازار مسکن هدایت نشود و با تحقق این امر اجاره‌بهای مسکن در کشور کاهش یابد.

کاندیدای احتمالی انتخابات ریاست جمهوری اجرای نظارت جدی بر نظام توزیع، اجاره و فروش مسکن در دولتش را از برنامه‌های خود عنوان کرد و افزود: متأسفانه سیستم بنگاه‌داری در کشور دچار دلالیه کاذب شده و همین امر حجم قابل توجه مالی بر دوش مردم تحمیل کرده است.

رئیس سابق سازمان میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری ادامه داد: در دولتم بر توزیع، فروش و اجاره مسکن نظارت بیشتری می‌شود تا با تحقق این امر فشارهای روانی عرضه و تقاضای مسکن برطرف شود و موضوع مسکن را جدی‌تر پیگیری می‌کنم تا مشکل مسکن در کشور کاهش یابد.

وی با بیان اینکه امسال به نام حماسه سیاسی و اقتصادی توسط مقام معظم رهبری نام‌گذاری شده است، ابراز داشت: این حماسه با حضور مردم در عرصه انتخابات ریاست جمهوری و شوراها رقم می‌خورد و یکی از بی‌نظیرترین انتخابات پس از انقلاب اسلامی می‌شود.

رئیس سابق سازمان میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری با اشاره به اینکه انتخابات ریاست‌ جمهوری و شوراها نمادی از مردم سالاری دینی در کشور است، اذعان داشت: امروز این انتخابات نشان از این دارد که ایران در رأس جریان مردم سالاری در دنیا قرار دارد.

کاندیدای احتمالی ریاست‌ جمهوری اظهار داشت: مردم سالاری با مبانی دین اسلام گره خورده که این مهم طرحی نو از محاسبات سیاسی در کشور است.

انتهای پیام/77009/ب40/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول