اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

با حضور مسئولان استانی

کلنگ احداث پیست موتورسواری در قم زمین زده شد

عملیات احداث نخستین پیست موتورسواری و اتومبیلرانی با حضور مسئولان استانی در فرودگاه بین‌المللی قم آغاز شد.

کلنگ احداث پیست موتورسواری در قم زمین زده شد

به گزارش خبرگزاری فارس از قم، در حالی که رشته‌های موتورسواری و اتومبیلرانی از جمله ورزش‌های قدیمی و با سابقه در قم محسوب می‌شوند و به دلیل برخورداری از هیجان و جذابیت‌های خاص خود‌ علاقمندان زیادی دارند،‌ اما این رشته‌ها تاکنون از امکانات کافی برای فعالیت جوانان قمی برخوردار نبوده‌اند.

این در حالی است که هیئت ورزش‌های موتورسواری و اتومبیلرانی نزدیک به 15 سال به صورت رسمی در قم فعالیت می‌کند و ورزشکاران این رشته‌ها به صورت پراکنده و محدود به دلیل نداشتن امکانات مناسب در مسابقات رسمی این رشته‌ها شرکت کرده‌اند.

نداشتن موتور و اتومبیل مناسب و حرفه‌ای به منظور پرداختن به این دو رشته و همچنین نداشتن پیست استاندارد موتورسواری و اتومبیلرانی از جمله مشکلات و کمبودهای علاقمندان به این رشته در قم محسوب می‌شود به طوری که بسیاری از جوانان قمی برای پرداختن به این دو رشته، خیابان‌های قم را به جای پیست انتخاب کرده و برای مردم و شهروندان قمی ایجاد مزاحمت می‌کنند.

با این حال از زمان احداث فرودگاه بین‌المللی قم در کیلومتر 15 جاده قم- سلفچگان به سبب آغاز عملیات ساخت چندین طرح ورزشی، مدیران این پروژه بزرگ تصمیم گرفتند در سایت ورزشی خود که به دهکده ورزشی فرودگاه بین‌المللی قم معروف است، پیستی استاندارد برای ورزش‌های موتورسواری و اتومبیلرانی راه‌اندازی کنند.

بر همین اساس زمین در نظر گرفته شده برای احداث پیست ورزش‌های موتورسواری و اتومبیلرانی 81 هکتار است که با همکاری باشگاه موتورسواری و اتومبیلرانی فجر قم در فرودگاه بین‌المللی قم،‌ شهر فرودگاهی و منطقه نمونه گردشگری طرلاب در حال احداث است.

آغاز عملیات احداث نخستین پیست ورزش‌های موتورسواری و اتومبیلرانی در فرودگاه بین‌المللی قم به دنبال پیگیری اصغر عسگری تهرانی مدیر باشگاه موتورسواری و اتومبیلرانی فجر قم با محمدعلی شفیعی مدیرعامل و سرمایه‌گذار فرودگاه بین‌المللی قم انجام شد.

این در حالی است که امکان احداث این پیست موتورسواری و اتومبیلرانی بعد از مطالعات فراوان و پیگیری‌های مستمر به منظور اخذ مجوزهای قانونی از اداره کل ورزش و جوانان استان قم، با همکاری بخش‌های مختلفی همچون استانداری، فرمانداری و شهرداری قم و همچنین بخشداری سلفچگان میسر شده و این طرح با کلنگ‌زنی توسط مسئولان استانی به صورت جدی وارد مرحله احداث شد.

انتهای پیام/78002/و30/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول