اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

شهریور ماه سال‌جاری صورت می‌گیرد

برگزاری همایش بین‏المللی انجمن ترویج زبان و ادبیات فارسی ایران در زنجان

همایش بین‏المللی انجمن ترویج زبان و ادبیات فارسی ایران در دانشگاه زنجان برگزار می‏شود.

برگزاری همایش بین‏المللی انجمن ترویج زبان و ادبیات فارسی ایران در زنجان

به گزارش خبرگزاری فارس از زنجان هشتمین همایش بین‏المللی انجمن ترویج زبان و ادبیات فارسی ایران از سیزدهم تا پانزدهم شهریورماه در دانشگاه زنجان برگزار می‏شود.

هدف از برگزاری این همایش آشنایی با پژوهش‌های جدید در گستره زبان و ادب فارسی و گفت‏و‏گو و تبادل نظر شرکت‌‌کنندگان در عرصه‌‏های پژوهشی زبان و ادب فارسی عنوان شده است.

ترغیب پژوهش‏گران جوان به گسترش و ژرف‏‏اندیشی در پژوهش‏‏های علمی و توجه به زبان فارسی به عنوان یکی از مؤلفه‌‏های مهم وحدت ملی و یکپارچگی ایران از دیگر اهداف برگزاری این همایش است.

این همایش از بزرگ‏ترین گردهمایی‏‌های ادبی کشور محسوب می‏شود و برگزاری آن در دانشگاه زنجان می‏تواند یکی از اهداف مهم در راستای برگزاری همایش‏های مهم کشوری محسوب شود.

گفتنی است، این همایش در دوره‌‏های قبل به ترتیب در دانشگاه اصفهان، دانشگاه فردوسی، بنیاد ایران‌شناسی، دانشگاه تبریز، دانشگاه یزد، دانشگاه مازندران و دانشگاه علامه طباطبایی برگزار شده است.

دبیر علمی و اجرایی این همایش دکتر امیر مومنی هزاوه، رئیس دانشکده علوم انسانی و دکتر جمیله اخیانی، مدیر گروه زبان و ادبیات فارسی دانشگاه زنجان و اعضای شورای علمی آن، تنی چند از استادان برجسته زبان و ادبیات فارسی دانشگاه‌‏ها و مراکز علمی معتبر کشور هستند.

مدیر روابط عمومی دانشگاه زنجان یادآور شد: برگزارکنندگان این همایش از همه استادان، دانشجویان و محققان در زمینه زبان و ادبیات فارسی هستند.

علی سپهری ادامه داد: همچنین برگزارکنندگان این همایش از همه استادان، دانشجویان و محققان در زمینه زبان و ادبیات فارسی دعوت می‏کنند یافته‏‌های علمی و پژوهشی خود را از طریق پست الکترونیک و مطابق با تقویم همایش به دبیرخانه همایش ارسال کنند.

وی به مقالات ارسالی اشاره کرد و گفت: مقالات باید دربردارنده دستاوردهای تازه علمی بوده و قبلاً در همایش یا نشریه‏ای ارائه نشده باشد.

مدیر روابط عمومی دانشگاه زنجان با بیان اینکه مقالات پذیرفته شده پس از برگزاری همایش در قالب مجموعه مقالات همایش، چاپ و در اختیار شرکت‏کنندگان قرار خواهد گرفت، افزود: مقالات برگزیده با توجه به موضوع در مجلات علمی ـ پژوهشی، متن‌ پژوهی ادبی، گوهر گویا، فنون ادبی، جستارهای ادبی، مطالعات ادبیات کودک، کهن نامه ادب پارسی و ادبیات معاصر چاپ خواهد شد.

وی به نشست تخصصی سردبیران مجلات علمی ـ پژوهشی رشته زبان و ادبیات فارسی در حاشیه همایش اشاره کرد و اظهار داشت: در کنار این همایش کارگاه‏های تخصصی با تأکید بر به‌ کارگیری امکانات رایانه‎‌ای در فعالیت‌‏های ادبی نیز تشکیل و به سه رساله برتر دکتری در رشته زبان و ادبیات فارسی جایزه اهدا خواهد شد.

انتهای پیام/73002/غ40/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول