اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع ‌دستی همدان خبر داد

برنامه‌ریزی برای حضور مهمانان خارجی در همایش میر سیدعلی همدانی

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری همدان گفت: در همایش میرسید علی همدانی به دنبال حضور مهمانان و دانشمندان خارجی هستیم.

برنامه‌ریزی برای حضور مهمانان خارجی در همایش میر سیدعلی همدانی

علیرضا ایزدی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در همدان با اشاره به برگزاری همایش میرسیدعلی همدانی، از ابعاد شخصیتی این بزرگ‌مرد فاخر همدانی سخن راند و اظهار کرد: میرسیدعلی همدانی، عارف و عالم برجسته همدانی است که با سفر به هند در نفوذ اسلام به این منطقه بسیار تأثیرگذار بود.

وی بیان داشت: در این همایش یک روزه، برنامه‌ها در هشت محور تعیین شده، برگزار می‌شود.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی همدان تصریح کرد: بر اساس فعالیت‌های این عالم بزرگ، رویکردهای مذهبی، فعالیت‌های تأثیرگذار در معرفی نفوذ اسلام در تاجیکستان و شمال کشمیر، جایگاه وی در همدان و در نهایت به ابعاد شخصیتی سیاسی و اجتماعی ایشان در این همایش پرداخته می‌شود.

وی در پاسخ به این سئوال که قرار بود این همایش در سال‌های گذشته توسط اداره فرهنگ و ارشاد برگزار شود، اما نشد، بیان داشت: اداره ارشاد برگزاری این همایش را به میراث فرهنگی سپرده و تداخلی در برگزاری وجود نخواهد داشت هرچند این همایش نیز با مشارکت همه ادارات برگزار می‌شود.

ایزدی در خصوص مهمانانی که در این همایش حضور می‌یابند، یادآور شد: با توجه به هفته میراث فرهنگی مهمانان داخلی در این همایش حضور می‌یابند و حضور مهمان‌های خارجی در همدان را نیز پیگیری می‌کنیم.

انتهای پیام/89003/غ20/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول