اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در نشست برگزاری همایش ملی حدیث رضوی عنوان شد

بهره‌گیری از ظرفیت مجموعه‌های حوزوی در برگزاری همایش حدیث رضوی

نخستین نشست بررسی و همفکری همایش ملی حدیث رضوی در قم برگزار شد.

بهره‌گیری از ظرفیت مجموعه‌های حوزوی در برگزاری همایش حدیث رضوی

به گزارش خبرگزاری فارس از قم، نخستین نشست هم‌اندیشی برگزاری همایش ملی حدیث رضوی با رویکرد سبک زندگی دینی، از برنامه‌های یازدهمین جشنواره بین‌المللی امام رضا(ع) با حضور آیت‌الله ری‌شهری رئیس موسسه علمی فرهنگی دارالحدیث، اسماعیلی‌طبا مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قم و جمعی از مسئولین مجموعه‌های حوزوی در سالن جلسات موسسه علمی فرهنگی دارالحدیث برگزار شد.

مرتضی اسماعیلی‌طبا در این نشست به ارائه گزارشی از روند شکل‌گیری این جشنواره در قم پرداخت و برگزاری آن را حرکتی نو در تبیین زندگی امام هشتم حضرت علی‌ابن موسی‌الرضا(ع) ذکر کرد.

وی استفاده و بهره‌گیری از ظرفیت‌های حوزوی را از جمله ماموریت‌های اصلی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی قم دانست و بر بهره‌گیری از این ظرفیت در داخل و خارج از کشور تاکید کرد.

در ادامه این جلسه آیت‌الله محمد محمدی ری‌شهری در سخنانی برگزاری جشنواره‌ها برای تبیین زندگی اهل ‌بیت(ع) را یکی از به روزترین و کارآمدترین روش‌ها دانست و بر آسیب‌شناسی و ارزیابی اقدامات گذشته برای پربارتر شدن جشنواره‌های بعدی تاکید کرد.

در این نشست نمایندگان مجموعه‌های مختلف حوزوی نیز حضور داشتند که به طرح مسائل، نظرات و پیشنهادات خود برای هرچه باشکوه‌تر برگزار شدن این همایش ملی پرداختند.

مؤسسه علمی فرهنگی دارالحدیث، دانشگاه‌ قرآن و حدیث، پژوهشکده قرآن و حدیث، جامعة المصطفی العالمیه، مرکز تحقیقات کامپیوتری علوم اسلامی نور، مرکز تخصصی علوم حدیث، انجمن حدیث حوزه و اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قم در برگزاری این همایش همکاری می‌کنند.

انتهای پیام/78009/ع30/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول