اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

شهردار شیراز:

اجرای طرح ترافیک شیراز اجتناب‌ناپذیر است

شهردار شیراز گفت: اجرای طرح ترافیک کاری بسیار دشوار و پرزحمت و پر تبعات اما ضروری و اجتناب‌ناپذیر است.

اجرای طرح ترافیک شیراز اجتناب‌ناپذیر است

به گزارش خبرگزاری فارس از شیراز به نقل از روابط عمومی حوزه مدیریت شهردار این شهر، علیرضا پاک فطرت در حاشیه بازدید از عملیات اجرایی خطوط «بی آر تی» در شیراز اظهار داشت: یکی از ملزومات اجرایی شدن طرح ترافیک، ایجاد خطوط «بی آر تی» است که اکنون نخستین خط آن حدفاصل میدان‌های نمازی و امام حسین (ع) مراحل اجرایی را می‌گذراند.

شهردار شیراز گفت: ایجاد خط «بی آر تی» فراهم کردن زمینه جابه‌جایی 30 تا 40 شهروند در زمانی کوتاه در مسیرهای مرکزی شهر، حذف تردد حداقل 30 خودرو، کاهش ترافیک، سلامت هوای شهر و تامین منافع شهروندان را در پی دارد.

وی با تصریح اینکه مهمترین اصل در اجرای طرح ترافیک، همکاری مردم است، گفت: اگر مردم همراه نباشند و همکاری نکنند، هیچ اقدامی موثر نمی‌شود.

این مسئول شهری ادامه داد: با تکمیل خطوط «بی آر تی»، هر پنج تا شش دقیقه یک اتوبوس خط واحد، مسیرهای مشخص شده را طی می‌کند و از طرفی خودروهای امداد و نجات و پلیس نیز، می‌توانند تردد سریع‌تر، ایمن‌تر و آسان‌تری داشته باشند.

وی با بیان اینکه اکنون در مرحله مقدماتی و ارشادی طرح ترافیک هستیم، خاطرنشان کرد: خط یک «بی آر تی»، یا اتوبوس‌های سریع، از میدان نمازی تا میدان دروازه سعدی امتداد دارد که در قالب فازهای مختلف اجرایی می‌شود.

پاک فطرت اضافه کرد: تمام استانداردهای لازم برای این خطوط، در نظر گرفته شده است و هنگامی کار نهایی شد، به تاثیر آن پی می‌بریم.

شهردار شیراز تصریح کرد: خطوط «بی آر تی»، تنها برای اتوبوس‌های خط واحد ایجاد شده و تاکسی حق تردد در آن را ندارد.

انتهای پیام/2448/ی/گ1003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول