اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس پلیس‌راه‌ کردستان:

آغاز طرح ترافیکی جاده‌ای از فردا / برخورد تریلی با 6 خودرو 3 کشته برجای گذاشت

رئیس پلیس‌راه کردستان از اجرای طرح ترافیکی از ساعت 7 صبح فردا تا ساعت 24 روز 16 فروردین در جاده‌های استان خبر داد.

آغاز طرح ترافیکی جاده‌ای از فردا / برخورد تریلی با 6 خودرو 3 کشته برجای گذاشت

رمضان نادری امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در سنندج از اجرای طرح محدودیت ترافیک از ساعت 7 صبح فردا در جاده‌های استان خبر داد و افزود: محور سقز به سنندج و محور سنندج ـ مریوان و بالعکس، شامل طرح ممنوعیت تردد خودروهای سنگین‌ به‌ویژه خودروهای حامل سوخت است.

به گفته وی، به علت حجم بالای ترافیک در برخی محورهای برون‌شهری از روز 27 اسفندماه سال گذشته تا 6 فروردین تردد وسایل نقلیه سنگین در جاده‌های استان کردستان از ساعت هفت صبح تا 12 شب ممنوع بوده است.

نادری اضافه کرد: با توجه به افزایش میزان ترددهای جاده‌ای از صبح فردا نیز مرحله دیگری از محدودیت‌های ترافیکی آغاز و تا 16 فروردین ادامه دارد.

رئیس پلیس راه کردستان در ادامه گفت: دیروز به دلیل نقص فنی یک دستگاه تریلی و اصابت آن به چند دستگاه خودرو سواری سه نفر کشته شدند.

به گفته وی، این دستگاه تریلی به دلیل نقص ترمز در هنگام عبور از گردنه خان از کنترل راننده خارج و در ایست و بازرسی ورودی بانه با چندین وسیله خودرو برخورد کرده است.

نادری در پاسخ به سوالی مبنی بر امار دقیق تعداد کشته‌ها و تصادفات جرحی تصادفات جاده‌ای با بیان اینکه متاسفانه افزایش میزان تصادفات فوتی و جرحی را نسبت به سال گذشته داشته‌ایم، اظهار کرد: آمار دقیق فوتی و تصادفات جرحی بعد از پایان روز 13 فروردین اعلام می‌شود.

به گفته رئیس پلیس‌راه کردستان، سرعت غیرمجاز و تجاوز به چپ رانندگان مهم‌ترین عامل وقوع این تصادفات و مرگ میرها در جاده‌های استان است.

نادری از توقیف 497 دستگاه خودرو در جاده‌های استان از آغاز اجرای طرح نوروزی پلیس در این استان خبر داد و گفت: 74 دستگاه موتورسیکلت نیز در مدت زمان یاد شده توقیف شده است.

به گفته وی، در یحث توقیف خودرو 30 درصدی و توقیف موتورسیکلت هم رشدی 26 درصدی داشته‌ایم.

نادری از رشد 133 توقیف گواهینامه رانندگان متخلف در جاده‌های استان از آغاز تعطیلات نوروزی امسال تاکنون خبر داد و افزود: 28 فقره گواهینامه از 25 اسفندماه سال گذشته تا دیروز توقیف شده است.

به گفته وی، اعمال قانون برای رانندگان متخلف نیز بیش از 74 درصد نسبت به مدت زمان مشابه سال گذشته در این استان رشد داشته ‌است.

وی از رشد 3 هزار و 744 درصدی انجام روزانه تست اعتیاد از رانندگان وسایل نقلیه عمومی با هدف کاهش و جلوگیری از افزایش تصادفات خبرداد و افزود: از 25 اسفندماه سال گذشته تا کنون از 346 راننده مشکوک تست اعتیاد گرفته شده چند نفر آن‌ها مثبت بوده است.

نادری در پایان بر توجه بیش از پیش  مردم به توصیه‌های پلیس به‌ویژه در زمینه اعمال محدودیت‌های ترافیکی‌ تاکید کرد و گفت:  هدف پلیس و سایر نهادهای مربوطه این است که مسافران و شهروندان در گذر از محورهای مواصلاتی خاطره خوبی از جاده‌های استان و امنیت پایدار در آن داشته باشند.

انتهای پیام/79002/ی30/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول