اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون حمل و نقل و ترافیک شهردار شیراز خبر داد

اجرای طرح ترافیک به صورت ارشادی در هسته مرکزی شهر شیراز

معاون حمل و نقل و ترافیک شهردار شیراز گفت: اجرای طرح ترافیک شیراز از ابتدای اردیبهشت ماه سال جاری به صورت ارشادی در هسته مرکزی شهر شیراز اجرایی می‌شود.

اجرای طرح ترافیک به صورت ارشادی در هسته مرکزی شهر شیراز

حسام قلعه‌دار امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در شیراز با اشاره به اینکه هدف از اجرای طرح محدوده ترافیک شیراز صدمه به اقتصاد شهر نیست، بلکه استفاده بهتر شهروندان از خدمات دولتی است، اظهار داشت: تردد خودروهای مجاز به صورت زوج و فرد از ساعت شش صبح تا 15 به جز روزهای جمعه در مسیرهای مرکزی شهر شیراز صورت می‌گیرد.

وی خاطرنشان کرد: اجرای طرح ترافیک، ابتدا به طور آزمایشی و ارشادی اجرایی می‌شود و پس از استقبال شهروندان از این طرح با جدیت تمام ادامه پیدا می‌کند.

معاون حمل و نقل و ترافیک شهردار شیراز تصریح کرد: برای مقابله با افزایش ترافیک در حلقه‌های محدوده این طرح، پارکینگ‌های متعددی به ویژه پارکینگ طبقاتی در مناطق دروازه کازرون، خلدبرین و نشاط با ظرفیت یک‌هزار و 500 خودرو در دست احداث است.

قلعه‌دار در مورد ضرورت اجرای طرح ترافیک در هسته مرکزی شیراز بیان داشت: به لحاظ مدیریت مصرف سوخت، کاهش آلودگی محیط زیست، مدیریت کلان‌شهرهای کشور و همچنین اجرای مصوبه هیئت دولت در سال 86، این طرح در شهریور ماه سال 88 در شورای هماهنگی ترافیک کشور به تصویب رسید و شهرداری‌ها ملزم به زمان‌بندی آن شدند.

وی ابراز داشت: پس از تصویب و پیگیری این طرح از سوی شورای اسلامی شهر شیراز و شورای ترافیک  استان فارس در سال جاری قابل اجرا شده است.

این مسئول اضافه کرد: به دنبال شروع اطلاع‌رسانی به شهروندان شیرازی، تاکنون 3 هزار نفر در سایت سامانه شهرداری این شهر ثبت نام کرده‌اند که در صورت تایید شدن، مجوز تردد به آنان داده می‌شود.

مدیر اجرایی طرح ترافیک شیراز نیز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در این شهر با تاکید بر اینکه ملاک این نیست که هر فردی متقاضی تردد در محدوده طرح ترافیک شد به وی مجوز داده شود، اظهار داشت: ساکنان  محدوده طرح، بیماران خاص، تاکسی تلفنی‌ها، اداره‌ها، سازمان‌ها و خبرنگاران رسمی تایید شده که با ماموریت تهیه خبر اقدام می‌کنند مشمول مجوز تردد در محدوده مرکزی شهر می‌شوند.

محمدرضا امین خاطرنشان کرد: رسیدگی به کارهای اداری و تجاری شهروندان از دیگر برنامه‌های در نظر گرفته شده در این طرح است و برای تسریع در رفت و آمد شهروندان تاکنون سهمیه  5 هزار خودرو اداری و بیمارستانی مشخص شده است.

وی تصریح کرد: برای کنترل خودروهای متخلفی که بدون مجوز وارد محدوده ترافیکی شیراز می‌شوند، در هشت محور ورودی به این طرح دوربین نصب می‌شود.

به گزارش فارس، ساکنان محدوده مرکزی شهر شیراز که از آلودگی‌های شدید ناشی از صداهای ناهنجار خودروها و بوق‌های آنها و آلاینده‌های زیست محیطی به تنگ آمده‌اند، نگران این موضوع هستند که مبادا شهرداری به خاطر کسب درآمد بیشتر مجوزهای بی‌شماری را برای گروه‌ها و اقشار گوناگون صادر کند و نه تنها شاهد وضعیت مطلوب‌تری نشوند، بلکه آرزو کنند تا روال پیشین ادامه یابد. 

انتهای پیام/ 2448/ع30/گ1003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول