اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

هم‌زمان با میلاد حضرت زهرا (س)

نخستین اتوبوس 2 طبقه تشریفات در کاشان رونمایی می‌شود

مدیرعامل اتحادیه اتوبوسرانی‌های شهری کشور از رونمایی نخستین اتوبوس دو طبقه تشریفات هم‌ز‌مان با میلاد حضرت فاطمه زهرا(س) خبر داد.

نخستین اتوبوس 2 طبقه تشریفات در کاشان رونمایی می‌شود

محسن عرفان امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در کاشان اظهار داشت: مراسم رونمایی از این اتوبوس، یازدهم اردیبهشت‌ماه همزمان با میلاد حضرت فاطمه زهرا(س) و تولد رهبر کبیر انقلاب اسلامی ایران و روز جهانی کارگر انجام می‌شود.

وی، استفاده از این اتوبوس در صنعت گردشگری کاشان به ویژه آیین گلابگیری را حائز اهمیت خواند و افزود: باید گردشگران خارجی با ورود به ایران متوجه شوند تبلیغات علیه ایران به عنوان یک کشور عقب‌مانده و ناامن تنها ساخته ذهن دشمنان جمهوری اسلامی است.

به گفته وی، سقف طبقه دوم این اتوبوس به صورت کامل باز است که علاوه بر کاربرد در مراسم‌ مختلف استقبال از قهرمانان ورزشی، می‌تواند در برنامه‌های ویژه، افتتاح پروژه‌های شهرستان کاشان استفاده شود.

مدیرعامل اتحادیه اتوبوسرانی‌های شهری کشور با تأکید بر اینکه این اتوبوس یکی از اتوبوس‌های از رده خارج سازمان اتوبوسرانی کاشان و حومه محسوب می‌شود بیان داشت: این اتوبوس بعد از بازسازی تبدیل به اتوبوس دو طبقه تشریفات شده و برای استفاده در مراسمات گوناگونی که در شهرستان کاشان برگزار می‌شود در نظر گرفته شده است.

وی تأکید کرد: تمامی استانداردهای موجود برای بازسازی این اتوبوس توسط شرکت معتبر و مشاوری که با سازمان اتوبوسرانی کاشان و حومه همکاری دارد رعایت شده و این اتوبوس از درجه ایمنی بالایی برخوردار است.

عرفان با اشاره به اینکه خریداری مشابه خارجی این اتوبوس بازسازی شده 8 میلیارد ریال هزینه دارد تصریح کرد: نظیر چنین اتوبوسی در هیچ کدام از شهرستان‌های کشور وجود ندارد و این اتوبوس برای نخستین بار در کشور است که به این سبک بازسازی شده و مورد استفاده قرار می‌گیرد.

این مسئول در ادامه تعداد اتوبوس‌های فعال سازمان اتوبوسرانی کاشان و حومه را 140 دستگاه اتوبوس ذکر کرد و گفت: با توجه به اینکه طول عمر اتوبوس‌های شهری در کشور 10 سال است، ناوگان اتوبوسرانی شهرستان کاشان با پنج سال عمر، جوان‌ترین ناوگان اتوبوسرانی شهری کشور به شمار می‌رود .

وی متذکر شد: ناوگان اتوبوسرانی کاشان روزانه بیش از 50 هزار مسافر را جابجا می کند که 30 درصد از این تعداد مسافر به خط میدان 15 خرداد - فاز 2 ناجی اختصاص دارد.

انتهای پیام/2406/ط30/ث3001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول