اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای اسلامی شهر شیراز:

اجرای طرح ترافیک ایجاد عدالت در بهره‌گیری فضاهای شهری است

رئیس کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای اسلامی شهر شیراز گفت: اجرای طرح ترافیک نوعی مسکن در حمل و نقل و ایجاد عدالت برای شهروندان در بهره‌گیری از فضای معابر درون‌شهری است.

اجرای طرح ترافیک ایجاد عدالت در بهره‌گیری فضاهای شهری است

احمدرضا نقیب‌زاده امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در شیراز اظهار داشت: افزایش ترددها و تقاضای سفر نسبت به معابر موجود، شرایط سختی را برای رفت و آمد شهروندان در مرکز شهر ایجاد کرده است.

وی اضافه کرد: مهم‌ترین اهداف این طرح ایجاد زیرساخت‌های حمل و نقل درون شهری و فرهنگ‌سازی مناسب در استفاده از شبکه‌های مرکزی حمل و نقل عمومی، تسریع در رفت و آمد شهروندان و کاهش بار ترافیکی در مرکز کلان‌شهر شیراز است.

این مسئول با اشاره به اینکه اجرای طرح ترافیک به عنوان یک پروژه چندبخشی، نیاز به تعامل و اجماع تمام دستگاه‌ها دارد، افزود: برای جلوگیری از استفاده غیرقانونی از گرفتن مجوز تردد، به مالکان خودروهایی که دارای کد پستی و مالکیت در مرکز شهر باشند مجوز عبور و مرور در ساعات مجاز داده می‌شود.

رئیس کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای اسلامی شهر شیراز در ادامه تصریح کرد: این طرح از ابتدای اردیبهشت ماه سال جاری هفته‌ای سه روز به جز روزهای جمعه به صورت ارشادی و آزمایشی در مرکز شهر شیراز قابل اجرا است.

عضو هیئت علمی دانشگاه شیراز نیز در همین زمینه به خبرنگار فارس گفت: اجرای طرح محدود کردن تردد خودروها در روزهای زوج و فرد از سال‌ها پیش در کشورهای دنیا اجرا شده و با موفقیت روبه‌رو بوده است.

علی سلطانی ابراز داشت: اگر این طرح در کلان‌شهر شیراز اجرایی شود، شاهد کاهش 30 درصدی تراکم خودروها و 20 درصدی حجم ترافیکی و 10 درصدی آلودگی هوا و همچنین افزایش 10 درصدی استفاده شهروندان از حمل و نقل عمومی می‌شویم.

وی با اشاره به اینکه اجرای این طرح راه حل قطعی برای کاهش ترافیک نیست، متذکر شد: برای اجرای این طرح نیاز به افزایش ظرفیت‌های معابر، فرهنگ‌سازی، اطلاع‌رسانی، آموزش و خارج کردن خودروهای فرسوده از سطح شهر داریم.

به گزارش فارس، عمده نگرانی شهروندان شیرازی در اجرای طرح محدوده ترافیک کلان‌شهر شیراز این است که شهرداری نگاه انتفاعی به آن داشته باشد و نسبت به صدور مجوزهای عبور بسیار در این محدوده اقدام کند و وضعیت مرکز شهر به مراتب اسفناک‌تر شود.

انتهای پیام/‌2448/ن30/گ1003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول