اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

سرپرست گروه بازرسی اوقاف کشور خبر داد

همدان از استان‌های پیشرو در اجرای برنامه‌های اوقافی

سرپرست گروه بازرسی سازمان اوقاف و امور خیریه کشور گفت: در بازرسی و بررسی‌های انجام شده استان همدان در اجرای برنامه‌های ابلاغی سازمان در سال 91 عملکرد مطلوبی داشته و جزو استان‌های پیشرو کشور محسوب می‌شود.

همدان از استان‌های پیشرو در اجرای برنامه‌های اوقافی

حجت‌الاسلام ولی عادلی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری فارس همدان اظهار داشت: یکی از برنامه‌های سازمان اوقاف و امور خیریه کشور اعزام گروه و هیئت‌های بازرسی از خود همکاران زیرمجموعه سازمان به منظور بررسی و ارزیابی اجرای برنامه‌های ابلاغی سازمان بوده است.

وی افزود: رسم خوبی که در چند سال اخیر انجام شده که هیئت‌های بازرسی‌کننده به نام یکی از شهدای ملی و برجسته همان استان نامگذاری می‌شود که جای خوشحالی است که هیئتی که از استان گیلان به همدان سفر کرده به نام شهید هسته‌ای مصطفی احمدی‌روشن نامگذاری شده است.

مدیر کل اداره اوقاف و امور خیریه گیلان تصریح کرد: برابر چشم‌انداز 20 ساله سازمان در تهران برنامه‌های زیادی را تدوین و به مرحله اجرا رسانده که در هر سال رئوس این برنامه‌ها اعلام و استان‌ها در شهرستان‌های تابعه موظف به اجرای دقیق این برنامه‌ها طبق دستورالعمل اعلامی هستند.

به گفته وی به دستور نماینده ولی فقیه در اوقاف و ریاست سازمان هر ساله هیئت‌هایی از استان‌های دیگر برای بازرسی و بررسی عملکرد استان‌ها اعزام می‌شوند تا ضمن بازدید از بقاع موجود در استان از موقوفات و نحوه سرمایه‌گذاری در این اماکن، از پیشرفت برنامه‌های ابلاغی و نواقص و مشکلات که در اجرای برنامه‌ها وجود داشته آشنا شود و همچنین کم و کاستی مورد ارزیابی قرار بگیرد.

عادلی ادامه داد: در بازدیدهایی که از شهرستان‌های تابعه استان توسط هیئت اعزامی انجام شد در مجموع استان همدان امتیاز خوبی را گرفته است و جزو استان‌های پیشرو در بحث اجرای برنامه‌های اوقافی کشور است.

وی یادآور شد: عدم وجود زیرساخت‌های مناسب باعث شده تا برخی از برنامه‌ها و پروژه‌های سطح استان همدان 100 درصد انجام نشود که قطعاً با برطرف شدن مشکلات و موانع موجود این موارد به حداقل خواهد رسید.

سرپرست گروه بازرسی سازمان اوقاف و امور خیریه کشور گفت: در اجرای بعضی از برنامه همکاری و تعامل بین دستگاهی در بحث موقوفات موانعی و کاستی‌های وجود داشت که قطعاً با شرایطی که در بین همکاران استان شاهد بودیم در سال جاری این مشکلات به حداقل خواهد رسید.

وی ابراز داشت: در بحث عمرانی، توسعه و احیای موقوفات و بقاع متبرکه، سرمایه‌گذاری در موقوفات برابر نیت واقف، امکاناتی ساخته شده در موقوفات برای بهره‌برداری عام‌المنفعه، ساخت و ساز ورزشگاه و استخر برای استفاده و پر کردن اوقات فراغت جوانان، ایجاد بستر در راستای فرهنگ‌سازی وقف از مهم‌ترین رئوس برنامه‌هایی بود که در استان همدان عملکرد بسیار مطلوب داشته است.

عادلی با بیان اینکه استان همدان فعالیت خوب و چشم‌گیری در بحث درآمدزایی از موقوفات داشته، تأکید کرد: همدان در به‌روزرسانی اجاره بهای موقوفات و نزدیک شدن اجرای قیمت عادله روز در موقوفات بسیار خوب عمل کرده که در آینده نزدیک با این روند رو به رشد افزایش وقف‌کنندگان را در سطح استان به دنبال خواهد داشت.

وی با اشاره به حضور مدیر کل متعهد و مسلط به امور جاری اوقاف و امور خیریه در استان اضافه کرد: حجت‌الاسلام صالحی از مدیران موفق مجموعه اوقاف کشور محسوب می‌شود که ضمن اشراف کامل به امور جاریه در بحث سامانه و بررسی رایانه‌ای مسائل در حوزه کاری عملکرد مناسبی داشته و یکی از مهمترین دلایل موفقیت مجموعه استان مدیریت این مدیر ارزشمند است.

مدیر کل اداره اوقاف و امور خیریه گیلان اذعان کرد: حضور روحانیون در پست مدیریتی در  ادارات شهرستان‌ها هم یکی از نکات برجسته و محاسن مجموعه عملکردی استان همدان محسوب می‌شود که این مدیران ضمن آشنایی کامل با احکام وقف حساسیت‌های لازم برای هزینه کردن درآمدهای اوقافی و همچنین جذب واقفان را بر عهده دارند.

به گفته وی احترامی که مردم و حتی همکاران ما در سازمان برای روحانیان در مجموعه یک اداره و دستگاه ادارای قائل هستند در بسیاری از موارد به رفع موانع کاری و رسیدن به اهداف از پیش تعیین شده کمک شایانی کرده است.

عادلی گفت: تعامل مدیران در ادارات اوقاف و امور خیریه با مسئولان دستگاه‌های اجرایی و ارائه گزارشات منظم به ائمه جمعه، استاندار فرمانداران و شخصیت‌های سیاسی و فرهنگی در هر استان و شهرستان تأثیرات مثبتی بر عملکرد و ترویج وقف در بین آحاد مردم خواهد شد.

انتهای پیام/89020/ی30/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول