اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

استاد دانشگاه:

نامدار شدن شهید ادیبی تاییدی بر حقانیت خون شهداست

استاد دانشگاه گفت: نامدار شدن شهید تایید دیگری بر حقانیت خون رزمندگانی است که برای برافراشته شدن آرمان جمهوری اسلامی جنگیدند.

نامدار شدن شهید ادیبی تاییدی بر حقانیت خون شهداست

به گزارش خبرگزاری فارس از کرمان، علی‌اکبر رائفی‌پور چهارشنبه شب در آیین یادواره شهید حمدی ادیبی در دانشگاه علوم‌پزشکی کرمان اظهار داشت: نامدار شدن شهید تایید دیگری بر حقانیت خون رزمندگانی است که برای برافراشته شدن آرمان جمهوری اسلامی جنگیدند.

وی با اشاره به اجر و مقام شهید گفت: خداوند متعال در قرآن کریم از چهار گروه در صراط مستقیم و کسانی که خدا با آنها عهد بسته نام می‌برد و پیامبران، صدیقین، شهدا و صالحین چهار گروهی هستند که خداوند در قرآن بارها از یک عهد و میثاق با آنها سخن گفته است.

رائفی‌پور با اشاره به جایگاه و مقام شهید در نزد خداوند متعال گفت: خداوند در سوره مریم می‌فرماید «شفاعت ما در آن دنیا به کسی نمی‌رسد مگر اینکه جزء پیامبران، صدیقین، صالحان و شهدا باشد.»

وی با اشاره به این فرموده پیامبر گرامی اسلام که فرمودند «کسی که در آخرالزمان منتظر مهدی (عج) باشد، ثوابش معادل شهدای بدر است»، اظهار داشت: شهدای انقلاب اسلامی منتظران مهدی (عج) بودند و در راه او خون دادند.

این استاد دانشگاه با بیان اینکه در طول تاریخ بشریت تاکنون جنگی همانند جنگ هشت سال دفاع مقدس نبوده است، عنوان کرد: طی هشت سال جنگ ملت‌هایی در برابر ملت ایران ایستادند و رزمندگان در این دوران شاهکارهایی را خلق کردند.

رائفی‌پور بیان کرد: شهیدان گمنام هشت سال دفاع مقدس ویژه هستند زیرا بعضی از آنها گمنامی را اختیاری انتخاب کردند.

انتهای پیام/2446/ب30/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول