اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

دبیر ستاد دائمی تسهیلات سفر استان کردستان عنوان کرد

افزایش آمار سفرهای نوروزی به کردستان / غار کرفتو و دریاچه زریوار در صدر آمار جذب گردشگران

دبیر ستاد دائمی تسهیلات سفر استان کردستان از رشد قابل‌توجه آمار ورود و اسکان مهمانان و مسافران نوروزی استان در چند روز اخیر نسبت به مدت مشابه سال گذشته خبر داد.

افزایش آمار سفرهای نوروزی به کردستان / غار کرفتو و دریاچه زریوار در صدر آمار جذب گردشگران

فرهاد میمنت‌آبادی در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در سنندج اظهار کرد: در تمامی شهرهای استان از جمله شهر سنندج در این مدت از ایام تعطیلات نوروز شاهد افزایش ورود مسافران هستیم، به نحوی که تمامی مراکز اقامتی دائمی و اماکن اسکان موقت از ظرفیت کامل خود استفاده کرده‌اند.

وی افزود: شهرستان‌های بانه، مریوان و سنندج بیشترین آمار ورودی و اسکان مهمانان نوروزی را به خود اختصاص داده‌اند.

میمنت‌آبادی در ادامه گفت: در برخی شهرستان‌ها همچون سقز و بانه به دلیل ورود بیش از حد مسافران مجبور به افزایش محل‌های اسکان شده‌ایم.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان کردستان خاطرنشان کرد: افزایش مسافران در شهر سنندج، بانه، مریوان و سقز موجب شده تا ضمن استفاده 100 درصدی از ظرفیت پارکینگ‌های دائم، 10 واحد پارکینگ‌ موقت نیز به منظور استفاده مهمانان نوروزی ایجاد شود.

وی اذعان داشت: استان کردستان به علت وجود جاذبه‌های طبیعی و گردشگری، صنایع دستی متنوع، بناهای تاریخی و همچنین هم‌مرز بودن با کشور عراق همواره یکی از اولویت‌های سفر مردم نقاط مختلف کشور و دیگر کشورهای جهان بوده است.

میمنت‌آبادی در ادامه به پربازدیدترین جاذبه‌های گردشگری استان در چند روز اخیر تعطیلات اشاره کرد و گفت: غار کرفتو و دریاچه زریوار بیشترین آمار بازدید‌ها را در ایام تعطیلات نوروز به خود اختصاص داده‌اند.

وی افزود: غار کرفتو یکی از قدیمی‌ترین آثار تاریخی در شهرستان دیواندره است که هرساله پذیرای تعداد کثیری مهمان و مسافر از اقصی نقاط کشور است که در نوروز امسال نیز پذیرای تعداد زیادی مهمان نوروزی بوده و هست.

وی افزود: اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان کردستان با راه‌اندازی غرفه‌های غذاهای محلی و پخش نقل و شیرینی به استقبال بازدیدکنندگان از این اثر تاریخی رفته است.

میمنت‌آبادی خاطرنشان کرد: در محوطه غار باستانی کرفتو راهنمایانی برای بازدید مسافران از این غار استقرار یافته و به مسافران و بازدیدکنندگان خدمات ارائه می‌دهند.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان کردستان یادآور شد: روستای پالنگان در شهرستان کامیاران، روستای اورامان تخت در شهرستان سروآباد، امام زاده باباگرگر در شهرستان قروه و خانه کرد در سنندج نیز با بازدید قابل توجه مسافران و گردشگران نوروزی در رده‌های بعدی آمار بازدیدها بوده است.

وی اظهار داشت: موزه باستان‌شناسی سنندج، بازار سرپوشیده و همچنین پارک آبیدر در سنندج به همراه مراکز تجاری شهرستان بانه نیز بازدید قابل توجهی را در ایام تعطیلات سال جاری به خود اختصاص داده‌اند.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان کردستان در پایان با اشاره به اینکه پیش‌بینی می‌شود که روند رو به رشد مسافران نوروزی به استان کردستان طی روزهای آینده با افزایش قابل ملاحظه‌ای مواجه شود، یادآور شد: به دلیل همکاری و مشارکت سازمان‌ها و ادارات دولتی آمادگی لازم برای اسکان و پذیرایی بهتر از مسافران نوروزی در کردستان وجود دارد.

انتهای پیام/79001/و40/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول