اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرعامل شرکت بهره‌برداری از شبکه‌های آبیاری و زهکشی استان بوشهر تاکید کرد

ضرورت لایروبی کانال‌های درجه 3 و 4 در منطقه آبپخش

مدیرعامل شرکت بهره‌برداری از شبکه‌های آبیاری و زهکشی استان بوشهر بر ضرورت لایروبی کانال‌های درجه 3 و 4 در منطقه آبپخش توسط جهادکشاورزی تاکید کرد.

ضرورت لایروبی کانال‌های درجه 3 و 4 در منطقه آبپخش

به گزارش خبرگزاری فارس از آبپخش، سید مهدی موسوی عصر امروز در بازدید از کانال‌های آبیاری شبکه آبپخش اظهار داشت: مناسب‌سازی وضعیت کانال‌های آبیاری از مهم‌ترین مسائلی است که کشاورزان به آن توجه داشته‌اند و در سال‌های اخیر پروژه‌های متعددی به این منظور اجرا شده است.

مدیرعامل شرکت بهره‌برداری از شبکه‌های آبیاری و زهکشی استان بوشهر خاطر نشان کرد: لایروبی کانال‌های آبیاری از پروژه‌های حائز اهمیتی است که این شرکت به‌منظور افزایش بهره‌وری در کانال‌های آبیاری در دستور کار خود قرار داده و هر ساله بخش اعظمی از کانال‌های آبیاری استان لایروبی می‌شوند.

موسوی به مزایای لایروبی کانال‌های آبیاری اشاره کرد و بیان داشت: افزایش راندمان و سرعت انتقال آب در شبکه‌ها و کانال‌های آبیاری و جلوگیری از هدر رفت منابع آبی از نتایج و دستاوردهای مهمی است که با اجرای طرح‌های لایروبی حاصل می‌شود.

وی اضافه کرد: لایروبی کانال‌های آبیاری منطقه قلایی، چهاربرج و چم‌درواهی از طرح‌های لایروبی است که طبق برنامه زمان‌بندی شرکت در سال‌جاری عملیات اجرایی آن شروع شده و با نظارت کارشناسان شرکت بهره‌برداری با کیفیت مطلوب شاهد پیشرفت این طرح‌ها بودیم.

این مسئول با اشاره به نحوه اجرای پروژه‌های لایروبی، اذعان داشت: لایروبی کانال قلایی از ناحیه پل احمد تا میان‌دشت شروع شده و در روزهای آتی پروژه‌ لایروبی کانا‌ل‌های چهاربرج، چم‌درواهی و بهداری در منطقه آبپخش اجرا می‌شود.

وی ادامه داد: در طرح‌های لایروبی شرکت بهره‌برداری از شبکه‌های آبیاری و زهکشی استان بوشهر علاوه بر لایروبی کانال‌های درجه یک و درجه دو توسط بیل مکانیکی، در کانال‌هایی که از نظر ابعاد و جاده دسترسی امکان حضور بیل مکانیکی وجود ندارد، به‌وسیله نیروی انسانی لایروبی انجام می‌شود.

مدیرعامل شرکت بهره‌برداری از شبکه‌های آبیاری و زهکشی استان بوشهر عنوان کرد: لایروبی بستر مناسب برای آبیاری نخیلات و اراضی کشاورزی را به‌ بهترین شکل ممکن فراهم می‌کند و از همین رو لایروبی کانال‌های درجه 3 و درجه 4 از اهمیت بالایی برخوردار است و باید مورد توجه قرار گیرد.

موسوی ابراز داشت: طبق هماهنگی‌های صورت گرفته کانال‌های درجه 3 و درجه 4 باید توسط جهادکشاورزی و با همکاری نمایندگان باغداران لایروبی شود و در صورتی که لایروبی کانال‌های درجه 3 و درجه 4 انجام نشود شاهد قطع آب در این کانال‌ها خواهیم بود.

انتهای پیام/2452/ر30/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول