اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرعامل مخابرات کرمان:

مردم بعد از زلزله فقط از پیامک استفاده کنند

مدیرعامل مخابرات استان کرمان گفت: مردم برای جلوگیری از قطع ارتباط مخابراتی بعد از وقوع حوادثی مانند زلزله فقط از طریق ارسال پیامک با هم ارتباط برقرار کنند.

مردم بعد از زلزله فقط از پیامک استفاده کنند

علیرضا مهدوی امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در کرمان اظهار داشت: قطعی خطوط ارتباطی تلفن ناشی از قطعی شبکه به علت‌های مختلف از جمله حفاری‌‌های غیرهماهنگ شده با شرکت مخابرات است.

وی در پاسخ به خبرنگار فارس در مورد علت قطع ارتباطات تلفن در زمان وقوع حوادثی مانند زلزله در استان کرمان بیان داشت: مردم در زمان حوادث غیرمترقبه باید از طریق پیامک با هم ارتباط برقرار کنند.

مدیرعامل مخابرات استان کرمان ابراز داشت: در زمان زلزله پیش‌بینی‌های لازم برای ارائه خدماتی مانند بازسازی شبکه آسیب‌دیده، بازسازی تجهیزات و راه‌اندازی سیستم پشتیبان پیش‌بینی شده است و تعدادی ایستگاه تلفن همراه سیار در زمان وقوع حوادث غیرمترقبه به نقاط حادثه‌دیده منتقل می‌شود.

مهدوی از مردم خواست تا در دو ساعت نخست بعد از وقوع زلزله از طریق پیام کوتاه از حال یکدیگر با خبر شوند و کمتر از ارتباط تلفنی استفاده کنند.

وی عنوان کرد: در دنیا نیز در هنگام وقوع حوادث غیرمترقبه و در زمان بحران از پیامک استفاده می‌شود تا سازمان‌ها بتوانند، هماهنگی‌های لازم را به نحو مطلوب‌تری انجام دهند.

این مسئول تصریح کرد: در استان کرمان این ظرفیت وجود دارد که در هر لحظه به طور همزمان 2 هزار پیامک ارسال و دریافت شود.

مهدوی افزود: استان کرمان پایلوت دولت الکترونیک بوده است و استاندار کرمان و معاون پشتیبانی وی تاکید دارند که تلاش شود، مردم را به سمت انجام فعالیت‌ها به صورت اینترنتی سوق دهیم.

وی خاطر نشان کرد: شرکت مخابرات استان کرمان برای ایجاد زیرساخت‌ها در نهادهای مختلف آمادگی دارد تا این مجموعه‌ها بتوانند، خدمات خود را به صورت اینترنتی ارائه دهند.

مهدوی گفت: 85 درصد از مشترکان شرکت مخابرات استان کرمان به صورت الکترونیکی هزینه مکالمات خود را پرداخت می‌کنند.

وی با اشاره به اینکه فقط برای 15 درصد از مشترکان مخابرات استان کرمان قبض صادر می‌شود و این مشترکان، دستگاه‌های دولتی هستند و نیاز به مستندات دارند، ابراز داشت: راهکارهایی برای پرداخت الکترونیکی قبوض دستگاه‌های اجرایی ارائه شده و در دست بررسی است.

انتهای پیام/80019/ش30/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول