اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس جهاد کشاورزی رفسنجان اعلام کرد

غیرواقعی بودن تبلیغات پیامکی سموم و کودهای کشاورزی

رئیس اداره جهاد کشاورزی رفسنجان گفت: تبلیغات پیامکی ارسالی در زمینه سموم و کودهای شیمیایی به جهاد کشاورزی ارتباطی ندارد و عمده محصولات فاقد کارآیی هستند.

غیرواقعی بودن تبلیغات پیامکی سموم و کودهای کشاورزی

رضا بمانی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در رفسنجان اظهار داشت: آفت‌هایی که در شهرستان خسارت عمده می‌زند، شیره خشک و سنک هستند که با سمپاشی به‌موقع و مراقبت می‌توان خسارت آن را کم کرد و زمان سمپاشی اهمیت زیادی دارد و کشاورزان باید به آن توجه داشته باشند.

بمانی خاطر نشان کرد: عمده توصیه‌ای که به کشاورزان می‌شود این است که اختلاط سم کارآیی ندارد و برخی تبلیغاتی که از طریق پیامک عده‌ای سودجو ارسال می‌شود به جهاد کشاورزی مربوط نمی‌شود و عمدتا فاقد کارآیی هستند.

رئیس اداره جهاد کشاورزی رفسنجان افزود: جهاد کشاورزی علاوه بر تلفن پاسخگو به کشاورزان برای سئوالات اطلاعیه‌های خود را بیشتر از طریق ائمه جمعه و جماعات در اختیار عموم قرار می‌دهد.

بمانی عنوان کرد: زمانی که بحث آفت پیش می‌آید ذهن همه به سمت سمپاشی می‌رود، اما سمپاشی یک مورد مبارزه با آفت است.

وی افزود: پدیده مقاومت مشکل دیگری است که اگر آفتی به یک نوع سم عادت کرده باشد دیگر از بین نمی‌رود پس تناوب به ویژه برای شیره خشک از اهمیت خاصی برخوردار است.

بمانی بیان داشت: کشاورزان باید سم را از سم‌فروشان مجاز تهیه و در کنار آن فاکتور خرید تقاضا کنند تا اگر مشکلی پیش آمد بتوان پیگیری کرد.

وی خاطر نشان کرد: وضعیت جوی اعم از باد، توفان، بارندگی و ... در سمپاشی خلل ایجاد کرده است، بنابراین کشاورز باید در موقع مناسب این کار را انجام دهد تا زحمت‌های وی هدر نرود.

بمانی به آفاتی که ابتدای سال محصول را تهدید می‌کند اشاره و بیان کرد: اول سال سن، سنک، شیره تر و شپشک و همچنین پروانه‌های میوه‌خوار و چوب‌خوار زیاد است و از خرداد که همزمان به مغز رفتن پسته است، خسارت شیره خشک بیشتر می‌شود، لذا می‌طلبد، کشاورزان بیشتر مراقب این نوع آفات باشند تا متحمل خسارت نشوند.

انتهای پیام/80016/ی30/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول