اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

با حضور 2800 شرکت کننده صورت می‌گیرد

برگزاری آزمون حفظ و مفاهیم قرآن کریم در کرمان

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمان گفت: دهمین دوره آزمون سراسری حفظ و مفاهیم قرآن کریم 13 اردیبهشت ماه سال جاری همزمان با سراسر کشور در کرمان برگزار می‌شود.

برگزاری آزمون حفظ و مفاهیم قرآن کریم در کرمان

احمد سعیدی امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در کرمان اظهار داشت: دهمین دوره آزمون سراسری حفظ و مفاهیم قرآن کریم 13 اردیبهشت ماه سال جاری همزمان با سراسر کشور در کرمان برگزار می‌شود.

وی افزود: این آزمون در 13 شهرستان این استان و در 16 رشته حفظ سه جزء، پنج جزء، 10جزء، کل قرآن کریم و همچنین صرف و نحو، تدبر و مفاهیم و ... در کرمان و شهرستان‌های سیرجان، رفسنجان، بردسیر، انار، زرند، بافت، فهرج، راور، کوهبنان، شهربابک و ریگان با حضور 2 هزار و 800 نفر از فراگیران برپا می‌شود.

سعیدی بیان داشت: هدف از برگزاری این آزمون ارزیابی میزان موفقیت قرآن‌آموزان در فراگیری و اجرای محتویات دوره‌های آموزشی قرآن کریم است.

وی تصریح کرد: شرکت‌کنندگان در این آزمون هر ساله در دو نوبت اردیبهشت و مهر ماه در آزمون ثبت‌نام می‌کنند و تاکنون بالغ بر 42 هزار نفر در این آزمون‌ها شرکت کرده‌اند.

سعیدی عنوان کرد: قرآن‌آموزانی که نمره آنها بالای 60 شده باشد، موفق به اخذ گواهی پایان دوره از معاونت قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی می‌شوند.

وی با اشاره به صدور 36 هزار گواهینامه در کرمان یادآور شد: استان کرمان توانسته مقام سوم را در کشور از نظر تعداد شرکت‌کنندگان و پذیرفته‌شدگان در آزمون کسب کند.

انتهای پیام/2446/ت20/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول