اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

دبیر اجرایی مسابقات درس‌های از قرآن خبر داد

برگزاری مسابقات درس‌هایی از قرآن در مقطع ابتدایی

دبیر اجرایی مسابقات درس‌هایی از قرآن گفت: در سال آینده مسابقات درس‌هایی از قرآن در مقاطع پنجم و ششم ابتدایی مدارس سطح کشور نیز برگزار می‎شود.

برگزاری مسابقات درس‌هایی از قرآن در مقطع ابتدایی

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرکرد، رضا مختاری ظهر امروز در نشست مروجین درس‌هایی از قرآن از مناطق 17گانه استان چهارمحال و بختیاری اظهار کرد:  استان چهارمحال و بختیاری در طی سه دوره برگزاری مسابقات درس‌هایی از قرآن یکی از استان‌های حائز رتبه برتر این مسابقات بوده است.

وی افزود: حضور دانش‌آموزان چهارمحال و بختیاری در مسابقات درس‌هایی از قرآن 25 درصد رشد داشته است.

مختاری از افزایش سهمیه تقدیرنامه‌های این استان خبر داد و گفت: به دلیل استقبال دانش‌آموزان و فعالیت فعالان قرآنی در مدارس در نظر داریم تعداد سهمیه تقدیر نامه‌ها و تجلیل از برترین‌ها را افزایش دهیم.

دبیر اجرایی مسابقات درس‌هایی از قرآن با اشاره به اینکه امکان تغییر زمان پخش برنامه درس‌هایی از قرآن امکان‌پذیر نیست، خاطرنشان کرد: این برنامه جزو برنامه‌های اولویت‌دار شورای معارف صدا و سیما است، برهمین اساس امکان تغییر زمان پخش برنامه مشکل است.

وی با بیان اینکه اجرای مسابقات درس‌هایی از قرآن در مقاطع ابتدایی قابل اجرا نیست، ادامه داد: این مسابقات تنها در مقاطع راهنمایی و دبیرستان اجرا می‎شود، البته در تلاش هستیم در سال آینده در مقاطع پنجم و ششم ابتدایی نیز این مسابقات را اجرا کنیم.

مختاری از برگزاری طرح مدرسه قرآنی به صورت مجازی خبر داد و گفت: این سایت در سال گذشته فعال و در نخستین دوره آن 286 هزار نفر ثبت نام کردند که در حال حاضر مشغول به فعالیت است.

وی با اشاره به اینکه منابع مالی موسسه ترویج فرهنگ قرآنی محدود است، گفت: با توجه به اینکه از نظر بودجه محدود هستیم برای تهیه جوایز و تقدیر نامه متناسب با میزان دانش‌آموزان تحت پوشش استان اقدام خواهیم کرد.

انتهای پیام/68006/صا20/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول