اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل منابع انسانی و تحول اداری استانداری زنجان:

کاهش مراجعات مردمی از مزایای الکترنیکی کردن خدمات مشترک ارگان‌هاست

مدیرکل منابع انسانی و تحول اداری استانداری زنجان بر لزوم در اولویت قرار گرفتن فرآیندهای مشترک در ارگان‌ها در خدمات الکترونیکی تاکید کرد و گفت: کاهش مراجعات مردمی از مزایای الکترنیکی کردن خدمات مشترک ارگان‌ها است.

کاهش مراجعات مردمی از مزایای الکترنیکی کردن خدمات مشترک ارگان‌هاست

به گزارش خبرگزاری فارس از زنجان، بهرام جلیل‌خانی امروز در جلسه کمیته صیانت از حقوق شهروندی استان زنجان با اشاره به اینکه همه شهروندان به نوعی مشتری شهرداری هستند، اظهار داشت: همه مردم از خدمات شهرداری‌ها منتفع می‌شوند.

وی به تمهیدات اندیشیده شده برای ارتقای خدمات در شهرداری زنجان اشاره کرد و افزود: مهم‌ترین ارزیاب در مورد عملکرد شهرداری گیرندگان خدمات یعنی مردم هستند.

مدیرکل منابع انسانی و تحول اداری استانداری زنجان با تاکید بر رابطه مستقیم رضایت مردمی با آمار مراجعه‌کننده به ارگان مربوطه تصریح کرد: به همین ترتیب بین مراجعان و عدم رضایت هم ارتباط معناداری وجود دارد.

وی به افکارسنجی انجام شده در شهرداری زنجان اشاره کرد و گفت: میزان رضایت از شهرداری زنجان در مقایسه با دیگر ارگان به دلیل بالا بودن مراجعات پایین است.

جلیل‌خانی میزان رضایت از عملکرد شهرداری منطقه 3 زنجان را در مقایسه با دو منطقه دیگر پایین اعلام کرد و افزود: 63 درصد از پاسخ‌دهندگان از عملکرد شهرداری زنجان ابراز رضایت کرده‌اند که در مقایسه با مناطق دیگر پایین است.

وی میزان رضایت مردمی را از عملکرد شهرداری مرکزی زنجان 69 درصد اعلام کرد و گفت: بیشترین رضایت از عملکرد سازمان پارک‌ها و فضای سبز شهرداری ابراز شده است.

مدیرکل منابع انسانی و تحول اداری استانداری زنجان میزان رضایت مردمی را در افکارسنجی انجام شده از سازمان تاکسیرانی 73 درصد اعلام و اضافه کرد: بالا بودن عدم رضایت از عملکرد شهرداری منطقه یک و سه نیاز به بررسی دارد.

وی با اشاره به مطرح بودن ارائه خدمات الکترونیکی در شهرداری از چند سال پیش تصریح کرد: نحوه ارائه خدمات طبق استاندارد یعنی سالم و سریع باید بررسی شود.

جلیل‌خانی بر لزوم در اولویت قرار گرفتن فرآیندهای مشترک در ارگان‌ها در خدمات الکترونیکی اضافه کرد: اگر بتوان خدمات مشترک بین ارگان‌ها را به صورت الکترونیکی ارائه داد مراجعات مردمی به صورت قابل توجهی کاهش می‌یابد.

وی گفت: عدم استفاده از کارکنان متخصص، استفاده از نیروهای سفارشی، عدم اطلاع‌رسانی از خدمات قابل ارائه، اهمیت ندادن به حقوق شهروندان، برخورد نامناسب، تاخیر در زمان حضور در محل کار کارکنان، عدم شفافیت در تعرفه‌ها و سخت‌گیری‌ها از جمله گلایه‌های مردمی است که در افکارسنجی عملکرد شهرداری زنجان اعلام شده است.

مدیرکل منابع انسانی و تحول اداری استانداری زنجان الکترونیکی کردن فرآیندها را از جمله راهکارهای اصلاح و بهبود خدمات عنوان و اضافه کرد: الکترونیکی کردن خدمات باید در یک بازه زمانی خاصی انجام شود تا این اقدام بیش از این طولانی نشود.

وی تاکید کرد: نحوه استفاده از خدمات الکترونیکی باید به مردم آموزش داده شود.

در این جلسه مدیرکل امور اجتماعی استانداری زنجان با اشاره به برگزاری جلسات متعدد در این کمیته اظهار داشت: 60 درصد از مصوبات این کمیته عملیاتی شده و بقیه هم در دست پیگیری است.

علی جعفری دفاع از حقوق شهروندی را دستور کار کمیته صیانت از حقوق شهروندی اعلام کرد و افزود: عفاف و حجاب دیگر دستور کار این کمیته است.

وی با بیان اینکه ارتقای امنیت اجتماعی از دستور کار کمیته صیانت از حقوق شهروندی خارج شده است، اضافه کرد: این وظیفه به کارگروه اجتماعی و فرهنگی واگذار شده است.

مدیرکل امور اجتماعی استانداری زنجان با اشاره به مرتبط بودن حقوق شهروندی با عملکرد شهرداری تصریح کرد: شهرداری باید گزارشی از عملکرد خود در راستای بهبود فرآیند‌های مرتبط با این امور و تکریم ارباب رجوع در کمیته ارائه دهد.

انتهای پیام/73004/ش40/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول