اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

استاندار خراسان شمالی:

ادارات ثبت احوال خراسان شمالی به سیستم الکترونیکی مجهز شوند

استاندار خراسان شمالی با تاکید بر اینکه برای تضمین موفقیت و پیشرفت در دوران کنونی نیاز به بروز کردن اطلاعات و آمارها داریم گفت: مجهز شدن ادارات ثبت احوال استان به سیستم الکترونیکی ضروری است.

ادارات ثبت احوال خراسان شمالی به سیستم الکترونیکی مجهز شوند

به گزارش خبرگزاری فارس از بجنورد به نقل از روابط عمومی اداره کل ثبت‌احوال خراسان شمالی، محمود احمدی‌بیغش در دیدار با مدیرکل، معاونان و روسای ادارات تابعه ثبت احوال استان، با بیان اینکه ثبت احوال معتبرترین و حقیقی‌ترین مرکز آمار کشور است، اظهار کرد: ارزشمندترین کار مجموعه ثبت احوال، هویت بخشی به شخصیت حقیقی افراد جامعه ایرانی و حفظ فرهنگ ملی مردم این مرز و بوم است.

وی افزود: با پیروزی انقلاب اسلامی گام جدیدی در زمینه ثبت احوال برداشته شد و آن سوق یافتن فرهنگ ایرانی به سمت و سوی فرهنگ اسلامی بود که نمود آن را می‌توان در توجه و استقبال جامعه از نام‌ها و عناوین اسلامی یافت.

احمدی‌بیغش با تاکید بر اینکه برای تضمین موفقیت و پیشرفت در دوران کنونی نیاز به بروز کردن اطلاعات و آمارها داریم، مجهز شدن ادارات ثبت احوال استان به سیستم الکترونیکی را یک ضرورت حیاتی برای رشد و پیشرفت استان دانست.

استاندار خراسان شمالی با اشاره به فرمایشات مقام معظم رهبری در دی‌ماه 91 در خصوص ارتقاء استان به 10 استان برتر کشور گفت: با پشتیبانی معنوی و مادی استانداری مقدمات راه اندازی کارت هوشمند ملی را در دستور کار قرار دهید.

وی از مدیرکل و مجموعه ثبت احوال استان خواست هر چه زودتر نسبت به استقرار نمایندگی در بخش‌های شهرستان جدیدالتأسیس راز و جرگلان اقدام کنند.

احمدی‌بیغش تصریح کرد: امروز مردم ما نیاز  به آرامش و رفاه دارند و ارائه خدمات شایسته حق آنان است.

وی تاکید کرد: امتیاز مجموعه ثبت احوال نسبت به سایر دستگاه‌ها این است که شما به نوعی محرم اسرار مردم هستید و این افتخاری برای شما است.

استاندار خراسان شمالی با استقبال از طرح صدور شناسنامه مکانیزه برای ایثارگران استان گفت: این اقدام ارزشمندی است و ما حمایت همه جانبه خود از این طرح را اعلام می‌داریم و از ادارات کلی که حقیقتاً برای خدمت به ایثارگران پیشگام هستند حمایت مادی و معنوی خواهیم کرد.

مدیرکل ثبت احوال خراسان شمالی هم در این دیدار ضمن ارائه گزارشی از فعالیت‌های اداره کل در استان گفت: رویکرد اداره کل در شهرستان‌ها تغییر خدمات از سیستم دستی به سمت سیستم انفورماتیک و فنی  است و نخستین اداره کاملاً مکانیزه ثبت احوال استان، تیر ماه سال جاری در بجنورد راه اندازی خواهد شد.

علی زاهدی‌نیا همچنین صدور شناسنامه مکانیزه برای جامعه ایثارگری استان  از طریق انعقاد قرارداد تفاهم نامه با بنیاد شهید، صدور فوری شناسنامه در بیمارستان‌ها به محض تولد نوزاد، رسیدگی به امور معیشتی همکاران و تکریم واقعی ارباب رجوع را بخشی از برنامه‌های ثبت احوال استان در سال جاری برشمرد.

وی از بهره برداری و راه اندازی آرشیو الکترونیکی اسناد هویتی در 6 ماهه نخست سال جاری خبر داد و خاطرنشان کرد : با اجرای این طرح بزرگ ملی هر فرد می‌تواند در هر مکانی بدون مراجعه به محل صدور خدمات مورد نظر خود را دریافت کند .

انتهای پیام/63001/ع/گ1003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول