اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر‌کل ثبت‌ احوال استان زنجان خبر داد

بارگذاری الکترونیکی 82 درصد اسناد در استان زنجان

مدیر‌کل ثبت ‌احوال زنجان از بارگذاری الکترونیکی 82 درصد اسناد در استان خبر داد.

بارگذاری الکترونیکی 82 درصد اسناد در استان زنجان

سید موسی متوسلین امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در زنجان اظهار کرد: با بهره‌برداری از آرشیو الکترونیکی اسناد، خدمات سجلی بدون در نظر گرفتن محل صدور شناسنامه در سراسر کشور به مردم ارائه می‌شود.

وی با اشاره به وضعیت آرشیو الکترونیکی اسناد گفت: از 2 میلیون و 333 هزار و 483 سند ولادت و وفات که مهر‌ماه سال گذشته به طور کامل اسکن شده بود، یک میلیون و 566 هزار و 926 سند ولادت و 346 هزار و 313 سند وفات، داده‌آمایی و در پایگاه اطلاعات جمعیتی کشور بارگذاری شده است.

مدیر‌کل ثبت‌ احوال استان زنجان گفت: در مجموع 82 درصد اسناد استان در پایگاه اطلاعات جمعیتی بارگذاری شده که فقط 18 درصد تا اتمام پروژه آرشیو الکترونیکی اسناد باقی مانده است.

وی با اشاره به اینکه در حال حاضر همه خدمات مربوط به شناسنامه در محل صدور شناسنامه انجام می‌شود، اضافه کرد: قبلاً صاحب شناسنامه برای دریافت هر گونه خدمات سجلی باید به محل صدور شناسنامه مراجعه می‌کرد و یا از طریق پست درخواست وی به محل صدور شناسنامه ارسال می‌شد که با توجه به پروسه طولانی و زمان‌بر بودن دریافت خدمات با ایجاد آرشیو الکترونیکی، همه همشهریان می‌توانند با مراجعه به نزدیک‌ترین اداره ثبت احوال محل سکونت خود در کمترین زمان ممکن خدمات را دریافت کنند.

متوسلین به مزایای آرشیو الکترونیکی اسناد اشاره کرد و گفت: با پایان یافتن کامل آرشیو الکترونیکی اسناد در سراسر کشور تحولی عظیم در ثبت احوال ایجاد می‌شود.

وی به سایر اقدامات انجام شده توسط اداره کل ثبت‌احوال استان نیز اشاره کرد و افزود: ثبت به موقع ولادت و وفات‌های صورت گرفته در استان از اهم اقداماتی است که توسط اداره کل ثبت ‌احوال استان انجام می‌شود.

مدیر‌کل ثبت ‌احوال زنجان با اشاره به اینکه سال گذشته 19 هزار و 515 واقعه ولادت در استان ثبت شده است، اضافه کرد: از این تعداد 10 هزار و 23 نوزاد پسر و 9 هزار و 492 نوزاد دختر بودند.

متوسلین خاطرنشان کرد: نسبت جنسی نوزادان متولد شده در استان زنجان در سال گذشته 100 دختر به ازای 105 پسر است.

وی همچنین با اشاره به ثبت 5 هزار و 227 واقعه فوت در استان زنجان گفت: از این تعداد 2 هزار و 949 نفر مرد و 2 هزار و 278 نفر زن بودند.

انتهای پیام/73005/ز30

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول