اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

با حضور مدیر‌عامل صندوق بیمه اجتماعی روستاییان و عشایر کشور

سامانه دریافت متمرکز الکترونیکی حق بیمه در استان مرکزی راه‌اندازی شد

سامانه دریافت متمرکز الکترونیکی حق بیمه (دما) با حضور مدیر‌عامل صندوق بیمه اجتماعی روستاییان و عشایر کشور در استان مرکزی راه‌اندازی شد.

سامانه دریافت متمرکز الکترونیکی حق بیمه در استان مرکزی راه‌اندازی شد

به گزارش خبرگزاری فارس از اراک، با راه‌اندازی این سامانه استان مرکزی به عنوان بیست و دومین استان کشور دارای سامانه دریافت متمرکز الکترونیکی حق بیمه (دما) می‌شود.

مدیرعامل صندوق بیمه اجتماعی روستاییان و عشایر کشور در مراسم بهره‌برداری از این سامانه با بیان اینکه صندوق بیمه تامین اجتماعی روستاییان و عشایر از سال 84 تاسیس و شروع به کار کرده است، گفت: در حال حاضر 69 درصد از خانوارهای روستایی و عشایری استان مرکزی زیر‌پوشش بیمه روستایی و عشایری قرار دارند.

سید مجید موسویان با اشاره به اینکه چهار شهرستان کشور زیرپوشش صد‌در‌صدی صندوق بیمه روستایی و عشایری هستند، ادامه داد: از سه میلیون خانوار در کشور که شامل این صندوق می‌شوند یک میلیون و 120 هزار خانوار عضو این صندوق هستند.

وی افزود: بعد از استان قم با پوشش بیمه‌ای 76.7 درصدی جمعیت روستایی و عشایری، استان مرکزی با پوشش 69 درصدی دومین استان کشور در زمینه برخورداری جمعیت روستایی و عشایری از خدمات بیمه‌ای به شمار می‌رود.

این مسئول به امتیازات بازنشستگی، از‌کارافتادگی و مستمری بازماندگان صندوق بیمه تامین اجتماعی روستاییان و عشایر اشاره کرد و افزود: روستاها می‌توانند به عنوان کارگزار بیمه در این صندوق فعال باشند و در همین راستا تعاونی‌های روستایی، دهیاری‌ها و عشایر به عنوان کارگزار در روستاها فعالیت داشته باشند.

وی تصریح کرد: در حال حاضر جمعیت خانوار روستایی و عشایری مشمول بیمه روستایی و عشایری در استان 60 هزار خانوار است که از این تعداد 41 هزار و 500 خانوار زیر‌پوشش بیمه قرار دارند و باید تلاش شود این میزان به صددرصد برسد.

مدیرعامل صندوق بیمه اجتماعی روستاییان و عشایر با اشاره به راه‌اندازی سامانه دریافت متمرکز الکترونیکی حق بیمه (دما) گفت: دسترسی سریع و آسان به وضعیت بیمه‌ای بیمه‌شدگان، برخورداری از حمایت‌های معیشتی و امکان استفاده از بیمه ازکارافتادگی و بازنشستگی از مزایای استفاده از این سامانه است.

انتهای پیام/87002/ز30/ث3001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول