اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر مطالعات و طراحی شهری شهرداری شیراز مطرح کرد

تشریح مدیریت الکترونیک شهرداری/ مردم به سیستم‌‌ اعتماد کنند

مدیر مطالعات و طراحی شهری شهرداری شیراز بر لزوم اعتماد مردم به سیستم‌های الکترونیک شهرداری شیراز و استفاده از خدمات آن‌ها تاکید کرد.

تشریح مدیریت الکترونیک شهرداری/ مردم به سیستم‌‌ اعتماد کنند

به گزارش خبرگزاری فارس از شیراز، علاالدین ضیایی ظهر امروز در یک نشست خبری در جمع خبرنگاران، در تشریح مدیریت الکترونیک شهرداری این شهر، اظهار داشت: از سال 84 اقدامات برای منعقد شدن قرارداد‌های لازم برای شهرداری الکترونیک را انجام دادیم و از همان ابتدا شهرداری در نظر داشت که تمام خدمات صدور پروانه را به صورت الکترونیکی انجام دهد.

وی افزود: فاز صفر و یک این طرح تا شهریور 90 در شهرداری‌های نه‌گانه انجام شد و فاز دو که خودکار‌سازی بوده هنوز انجام نشده بود و مقداری از کار‌ها به صورت دستی و با حضور مراجعان صورت می‌گرفت.

ضیایی ادامه داد: در مدت شش سال توانستیم فاز صفر و یک را پیاده کنیم و موضوع مهم در این فاز، بحث پرونده‌ها و اوراق کاغذی است که هم‌اکنون از سیستم اداری ما حذف شده‌ و 600 هزار پرونده کاغذی اسکن شده‌اند و همچنین اطلاعات به صورت دسته‌بندی موجود هستند و درخواست‌های روزانه مراجعه‌کنندگان به صورت الکترونیک ثبت می‌شود.

مدیر شهرداری الکترونیک شیراز با اشاره به فاز دو که خودکار‌سازی بوده است، بیان داشت: امسال این فاز صد در صد انجام و از این پس خدمات الکترونیک را بر روی سایت esup.shiraz.ir قرار داده شده و مردم بدون نیاز به مراجعه حضوری می‌توانند از خدمات استفاده کنند، همچنین یک سیستم سرا‌موبایل بدون محدودیت دسترسی ایجاد شده است.

این مسئول اضافه کرد: در فاز دو به ارائه ضابطه کاربری، محاسبه عوارض و قیمت‌، منطقه‌بندی و ... به صورت خودکار برای اطلاع مردم پرداخته شده است و در کنار آن خدمات رایگان و بدون رمز ورود در اختیار شهروندان قرار می‌گیرد که از این راه می‌توانند بدون حضور در اداره‌ها، به پیگیری پرونده‌های خود و آگاهی از آخرین وضعیت کار‌هایی مانند پرداخت عوارض، نوسازی و تحویل رسید، اطلاع از ضوابط و مقررات و آیین‌نامه‌های شهرداری را از طریق جست‌و‌جو در نقشه سایت بپردازند.

مدیر مطالعات و طراحی شهری شهرداری شیراز در ادامه گفت: مردم از طریق سایت‌های شهرداری می‌توانند به بیان انتقادات و پیشنهادات خود به صورت آنلاین بپردازند.

ضیایی در پایان ابراز امیدواری کرد که در سال 92 مراجعه مردم به اداره‌های مربوط به شهرداری به کمترین میزان خود برسد و با اعتماد به سیستم‌های الکترونیک از خدمات به‌روز آن‌ها استفاده کنند.

انتهای پیام/ 2448‌/ش30/گ1003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول