به گزارش خبرگزاری فارس از شیراز، علاالدین ضیایی ظهر امروز در یک نشست خبری در جمع خبرنگاران، در تشریح مدیریت الکترونیک شهرداری این شهر، اظهار داشت: از سال 84 اقدامات برای منعقد شدن قراردادهای لازم برای شهرداری الکترونیک را انجام دادیم و از همان ابتدا شهرداری در نظر داشت که تمام خدمات صدور پروانه را به صورت الکترونیکی انجام دهد.
وی افزود: فاز صفر و یک این طرح تا شهریور 90 در شهرداریهای نهگانه انجام شد و فاز دو که خودکارسازی بوده هنوز انجام نشده بود و مقداری از کارها به صورت دستی و با حضور مراجعان صورت میگرفت.
ضیایی ادامه داد: در مدت شش سال توانستیم فاز صفر و یک را پیاده کنیم و موضوع مهم در این فاز، بحث پروندهها و اوراق کاغذی است که هماکنون از سیستم اداری ما حذف شده و 600 هزار پرونده کاغذی اسکن شدهاند و همچنین اطلاعات به صورت دستهبندی موجود هستند و درخواستهای روزانه مراجعهکنندگان به صورت الکترونیک ثبت میشود.
مدیر شهرداری الکترونیک شیراز با اشاره به فاز دو که خودکارسازی بوده است، بیان داشت: امسال این فاز صد در صد انجام و از این پس خدمات الکترونیک را بر روی سایت esup.shiraz.ir قرار داده شده و مردم بدون نیاز به مراجعه حضوری میتوانند از خدمات استفاده کنند، همچنین یک سیستم سراموبایل بدون محدودیت دسترسی ایجاد شده است.
این مسئول اضافه کرد: در فاز دو به ارائه ضابطه کاربری، محاسبه عوارض و قیمت، منطقهبندی و ... به صورت خودکار برای اطلاع مردم پرداخته شده است و در کنار آن خدمات رایگان و بدون رمز ورود در اختیار شهروندان قرار میگیرد که از این راه میتوانند بدون حضور در ادارهها، به پیگیری پروندههای خود و آگاهی از آخرین وضعیت کارهایی مانند پرداخت عوارض، نوسازی و تحویل رسید، اطلاع از ضوابط و مقررات و آییننامههای شهرداری را از طریق جستوجو در نقشه سایت بپردازند.
مدیر مطالعات و طراحی شهری شهرداری شیراز در ادامه گفت: مردم از طریق سایتهای شهرداری میتوانند به بیان انتقادات و پیشنهادات خود به صورت آنلاین بپردازند.
ضیایی در پایان ابراز امیدواری کرد که در سال 92 مراجعه مردم به ادارههای مربوط به شهرداری به کمترین میزان خود برسد و با اعتماد به سیستمهای الکترونیک از خدمات بهروز آنها استفاده کنند.
انتهای پیام/ 2448/ش30/گ1003