اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون هماهنگ‌کننده سپاه صاحب‌الامر (عج) قزوین:

رسالت سپاه حفظ انقلاب و ارزش‌های اسلامی است

معاون هماهنگ‌کننده سپاه صاحب‌الامر(عج) استان قزوین گفت: بر اساس آنچه که در قانون اساسی کشور ذکر شده، وظیفه سپاه به عنوان بازوی نظام و ولایت نگهبانی از نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران و کشور است.

رسالت سپاه حفظ انقلاب و ارزش‌های اسلامی است

به گزارش خبرگزاری فارس از قزوین، مهدی طاهرخانی در مجمع بسیج حقوقدانان استان قزوین که در سالن شهید حسن‌پور سپاه صاحب‌الامر (عج) استان برگزار شد، اظهار داشت: در تقویم جمهوری اسلامی ایران دوم اردیبهشت ماه به نام روز تأسیس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی نامگذاری شده است.

وی افزود: این نام‌گذاری یکی از یادگاری‌های امام راحل برای مردم کشور ایران است و نهاد سپاه پاسداران را برای نگهبانی از دستاوردهای انقلاب تشکیل دادند و این فرمان در دوم اردیبهشت ماه سال 58 صادر شد و تکمیل آن در 26 شهریور ماه سال 64 صورت گرفت.

این مسئول اضافه کرد: همچنین امام راحل دستور تشکیل نیروی سه‌گانه هوای، دریایی و زمینی سپاه را دادند و به این ترتیب این فرمان کامل شد.

معاون هماهنگ‌کننده سپاه صاحب‌الامر (عج) استان قزوین عنوان کرد: این شجره طیبه که قریب به اتفاق اعضای تشکیل‌دهنده آن از جوانانی بودند که از بطن جامعه بیرون آمده بودند و افرادی بودند که در سنین جوانی و با شور و نشاط ایمان و روحیه انقلابی وارد این نهاد شدند.

طاهرخانی بیان کرد: در سال‌های ابتدایی پیروزی انقلاب اسلامی، سپاه پاسداران با نیروهایی کم سن و حداقل تجربه وارد صحنه‌های مختلف جامعه شد و به عنوان نهادی که پشتوانه اصلی نظام و دستاوردهای نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران است، شناخته شد.

وی تصریح کرد: در قانون اساسی جمهوری اسلامی نیز نگهبانی از دستاوردهای انقلاب اسلامی برعهده سپاه پاسداران گذاشته شده و سعی و تلاش سپاه نیز این بوده که به این وظیفه سنگین خود به خوبی عمل کند.

این مسئول افزود: همواره در تمام سال‌های پس از پیروزی انقلاب اسلامی ایران، سعی سپاه بر این بوده است که به مأموریت اصلی که از سوی نظام بر عهده آن گذاشته شده است، بپردازد.

معاون هماهنگ‌کننده سپاه صاحب‌الامر (عج) استان قزوین ادامه داد: بنابر این در عرصه‌های مختلف اجتماعی، سیاسی، اقتصادی و سازندگی سپاه ورود پیدا کرد.

طاهرخانی بیان کرد: سپاه به خصوص در سال‌های پس از جنگ تحمیلی با ورود به عرصه سازندگی در سازندگی خرابی‌هایی که از جنگ تحمیلی باقی مانده بود به موفقیت‌های چشم‌گیری دست یافت.

وی اظهار کرد: تاکنون سپاه پاسداران با ورود به عرصه‌های مختلف جامعه که در حیطه وظایف آن قرار گرفته است، توفیقات خوبی دست یافته و به عنوان بازوی نظام جمهوری اسلامی و ولایت سعی دارد از انقلاب اسلامی در داخل و خارج از مرزها در حدی که نظام در حیطه اختیارات و وظایف او قرار داده است، نگهبانی کند.

معاون هماهنگ‌کننده سپاه صاحب‌الامر (عج) استان قزوین افزود: فقط دو قشر از اقشار مختلف جامعه باقی مانده که تاکنون توفیق راه‌اندازی بسیج را برای آن پیدا نکرده‌ایم که امیدواریم در نخستین فرصتی که پیش می‌آید به این مهم مبادرت ورزیم.

طاهرخانی اضافه کرد: برخی از اقشار که در قالب بسیج فعالیت دارند، سابقه زیادی دارند و به موفقیت‌های چشم‌گیری در این قالب دست یافته‌اند و برخی دیگر نیز نوپا بوده و سال‌های نخستین شکل‌گیری خود را سپری می‌کنند.

وی ادامه داد: فعالیت تمام این اقشار قابل قبول بوده و هر کدام از اقشار در جایگاه خود توانسته‌اند بخشی از وظایف خود را جامه عمل بپوشانند.

این مسئول در پایان اظهار امیدواری کرد و افزود: بسیج حقوقدانان نیز مانند دیگر اقشار بسیجی فعالیت‌های خوبی در قالب نیروهای بسیجی و در زمینه تخصصی خود داشته باشد.

انتهای پیام/77010/ب30/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول