اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

سپاه حضرت سیدالشهداء در بیانیه‌ای اعلام کرد

سپاه دژی نفوذناپذیر در برابر هر خطر و توطئه

سپاه پاسداران حضرت سیدالشهداء (ع) با صدور بیانیه‌ای تأکید کرد: سپاه پاسداران، همانند دژی نفوذناپذیر در برابر هر خطر و توطئه ایستاده است.

سپاه دژی نفوذناپذیر در برابر هر خطر و توطئه

به گزارش خبرگزاری فارس از جنوب استان تهران، سپاه حضرت سیدالشهداء (ع) استان تهران با صدور بیانیه‌ای به مناسبت سالروز تأسیس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی به نقش سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در دفع توطئه‌های استکبار جهانی اشاره کرد.

سپاه حضرت سیدالشهداء استان تهران عنوان کرد: در نخستین روزهای پیروزی انقلاب اسلامی در سال 1357 بنا به فرمان حضرت امام خمینی (ره) به جوانان غیور و توانای انقلاب اسلامی، عده‌ای از دلسوختگان راستین و پیروان صدیق ولایت فقیه گرد هم جمع آمدند و نهاد مقدس سپاه را پی‌ریزی کردند.

در این بیانیه آمده است سپاه پاسداران که  در سایه روحیه انقلابی و معنوی از سرچشمه جوشان دل منور و روح مصفای آن امام عارفان و قدوح صالحان پیوسته می‌جوشید و بیش از همه این جوانان رزمنده و خالص سپاه و بسیج را سیراب می‌کرد، توانست نقش تعیین‌کننده‌ای را در دفع حمله استکبار به جمهوری اسلامی ایفا کند و در کنار ارتش و با به کارگیری بسیج مردمی، درس تلخی به دشمنان اسلام بدهد و حفظ استمرار نظام جمهوری اسلامی را تضمین کند.

پاسداران سپاه حضرت سیدالشهداء تأکید کردند: سپاه پاسداران که مولد مبارک انقلاب اسلامی است، در تمام جهان پس از صدر اسلام پدیده بی‌سابقه‌ای است. این پدیده در حقیقت، مظهر عینی و مجسمی است برای شعارهای انقلاب اسلامی، شعار ایستادگی در مقابل همه قدرت‌های بزرگ با سلاح اتکاء به خدا، شعار غلبه خون بر شمشیر و شعار حرکت برای نجات مستضعفان و از همین رو است که استکبار جهانی با چشم انزجار و نفرت، بدین پدیده الهی می‌نگرند.

در این بیانیه آمده است: شاید در آن روزهای نخست که هدف سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و دستاوردهای آن را مطرح می‌کردند، تصور نمی‌رفت که چه مسئولیت سنگین و رسالت خطیری به عهده این تشکیلات تازه تاسیس خواهد بود؛ اما از آنجا که محرک حضور در این نهاد، خدمت بی‌شائبه‌ به انقلاب اسلامی و اطاعت محض و عاشقانه از مقام والای ولایت فقیه بود سپاه به‌عنوان بازوی توانمند ولی فقیه، خویشتن را برای هر نوع ماموریت محوله آماده کرده بود.

سپاهیان حضرت سیدالشهداء (ع) استان تهران بیان داشتند: حضرت امام خمینی (ره) در دوم اردیبهشت سال 1358 طی فرمانی به شورای انقلاب اسلامی رسماً تاسیس این نهاد مقدس را اعلام کردند و شورای انقلاب با تاسیس شورای فرماندهی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی گامی اساسی را در جهت سازماندهی این نهاد برداشت.

این بیانیه تصریح کرد: سپاه نهادی مردمی و نظامی در جهت اهداف و آرمان‌های عظیم انقلاب اسلامی است و نامگذاری سالروز ولادت سالار شهیدان به نام روز پاسدار از این جهت است که سپاه آرمانی بزرگ و مقدس دارد که حفاظت و نگهبانی از نظام و حکومتی است که براساس اسلام ناب محمدی (ص) برپا شده است و داعیه تحقق نسبی آن در جهان امروزی را دارد و دامنه این آرمان تا زمان حکومت عدل جهانی امام مهدی (عج) نیز گسترده است و بدین لحاظ سپاه در افقی فرازمند، دارای آرمان‌های مکتبی، انسانی و جهان‌شمول است که باید همیشه حرکت خود را بدان سوی جهت دهد. 

در پایان این بیانیه آمده است: سپاه با این پشتوانه عظیم الهی و مکتبی، به اضافه نیروی انسانی مخلص، فداکار، آگاه، معتقد و متعهد به مبانی اسلامی، با بهره‌گیری از سال‌ها تجربه، تخصص، بینش فنی، امروز به‌صورت مجموعه‌ای چون «بنیان مرصوص» است که انقلاب و نظام اسلامی را مانند دژی نفوذ ناپذیر در بر گرفته و از هر خطر و توطئه‌ای مصونیت می‌بخشد. 

 

انتهای پیام/2462/ط

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول