اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون وزیر آموزش و پرورش:

تجهیز مدارس دارای ردیف اعتباری مستقل شد

معاون وزیر آموزش و پرورش از مستقل شدن ردیف اعتباری تجهیز مدارس خبر داد.

تجهیز مدارس دارای ردیف اعتباری مستقل شد

به گزارش خبرنگار خبرگزاری فارس از ساری، ابراهیم سحرخیز بعدازظهر امروز در مراسم افتتاح نخستین نمایشگاه فناوری‌های آموزشی که در محل نمایشگاهی اداره ارشاد مازندران برپا شد با اشاره به حرکت رو به پیش روند آموزشی نوین در کشور اظهار داشت: نمایشگاه فناوری‌های آموزشی با هدف بهره‌گیری از تجهیزات آزمایشگاهی و کارگاهی در مازندران برپا شد.

سحرخیز سند تحول بنیادین را نقشه راه نظام تعلیم و تربیت دانست و تصریح کرد: نقش اولویت‌دار در سند تحول بنیادین، معلم است که در کنار کتاب، متغیرهای آموزشی نیز تاثیر زیادی در آن دارد.

وی معلم را محوری‌ترین عامل یاددهی و یادگیری عنوان کرد و گفت: علاوه بر صلاحیت حرفه‌ای، اعتقادی و تخصصی که مدیون گزینش صحیح و جذب است از این به بعد دانشگاه فرهنگیان و آموزش ضمن خدمت نقش معلمی را به خوبی ایفا می‌کنند.

سحرخیز با اشاره به اینکه فرآیند جدید آموزشی برای یاددهی و یادگیری است، خاطرنشان کرد: باید با روش منسوخ و ناکارآمد نظام آموزشی قدیم وداع کنیم.

وی فناوری نوین را در نظام تعلیم و تربیت بااهمیت دانست و یادآور شد: امروزه فضای سایبری دریچه جدیدی را بر روی جوانان باز کرده است.

این مسئول استفاده از تجهیزات آزمایشگاهی را در روند آموزشی نوین موثر دانست و اضافه کرد: روش چیدمان کلاس درس ما به نوعی است که معلم در تقابل دانش‌آموز قرار دارد و  هر چه او می‌گوید مخاطب می‌نویسد.

سحرخیز هوشمندسازی مدارس را سبب زنده‌شدن کلاس درس عنوان کرد و گفت: معتقدیم که هوشمندسازی می‌تواند بسیاری از فرصت‌ها را برای دانش‌آموزان فراهم کند.

وی افزود: حداقل امکانات نوین آموزشی باعث می‌شود تا معلم بتواند آزمایشگاه را وارد کلاس درس کند.

معاون آموزش متوسطه وزارت آموزش و پرورش با بیان اینکه تولید محتوای الکترونیک در دستور کار آموزش و پرورش قرار گیرد، تاکید کرد: تمامی کلاس‌های درس باید هوشمند شوند.

این مسئول تاکید کرد: در اجرای سند تحول بنیادین، ساختار نظام ارزشیابی کنونی باید فروریخته شود.

سحرخیز افزود: در اجرای روش نوین آموزشی معلمان باید مجهز به فناوری جدید باشند و گروه آموزشی معلمان می‌تواند در داخل مدارس شکل بگیرد.

وی با اعلام اینکه بیش از 30 هزار مدرسه کشور برای هوشمندشدن گام برداشتند، تصریح کرد: بیشتر مدارس کشور هوشمند شده‌اند.

معاون آموزش متوسطه وزارت آموزش و پرورش با اشاره به اینکه برای تجهیز کارگاه، آزمایشگاه مدارس و هنرستان‌ها اقدام کرده‌ایم، اعلام کرد: امسال ردیف مستقلی را برای تجهیز مدارس در نظر گرفته‌ایم.

سحرخیز از رونمایی سند درس ملی در کشور خبر داد و گفت: هرگونه تغییر کتاب درس سلیقه‌ای نیست و باید براساس درس ملی تدوین شود.

وی افزود: سند تحول بنیادین، مطالبه معلمان را در نطر گرفته و جایگاه این اقشار را در سطح کشور برجسته کرده است.

این مدیر وزارتی با اشاره به اینکه 95 درصد بودجه وزارتخانه حقوقی و پنج درصد باقی مانده صرف حقوق قراردادی‌ها، شرکتی‌ها، اضافه کار معلمان، سرانه، پاداش و عیدی بازنشسته‌ها می‌شود، خاطرنشان کرد: به دلیل ناچیز بودن اعتبار، وزیر پیگیر ردیف بودجه‌ای مستقل است که می‌تواند به آموزش و پرورش انتظام بخشد.

وی با اعلام اینکه در روش نوین آموزشی که ما در حال اجرا هستیم 120 کشور دنیا از آن تبعیت می‌کنند، بیان داشت: حاضریم در بحث آموزش و پرورش مناظره داشته باشیم.

انتهای پیام/86006/ت30/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول