اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

آیت‌الله صفایی بوشهری:

سند تحول بنیادین همان انقلاب فرهنگی است

امام جمعه بوشهر گفت: تدوین سند تحول بنیادین همان انقلاب فرهنگی است که در آموزش و پرورش ایجاد شده و یکی از نکات بسیار مهم و مثبت این سند بهره‌گیری از مشاوران مذهبی، قرآن محوری و دین پژوهی است.

سند تحول بنیادین همان انقلاب فرهنگی است

به گزارش خبرگزاری فارس از بوشهر، آیت‌الله غلامعلی صفایی بوشهری صبح امروز در یادواره شهدای فرهنگی استان بوشهر اظهار داشت: آموزش و پرورش مهم‌ترین بخش از اجرای پیکره یک نظام است و تمام بحث‌ها در عرصه‌های مختلف به آن وابسته هستند.

وی ادامه داد: اگر مشکلی در آموزش و پرورش ایجاد شود، نظام دچار چالش‌های زیادی خواهد شد.

صفایی بوشهری گفت: با توجه به اینکه در برابر تهاجمی سرد و نرم با حجمی عظیم قرار گرفته‌ایم، برای دفاعی مقدس در این عرصه و رشد بالندگی و توسعه به انسان‌هایی نیاز داریم که بتوانند با برنامه‌ریزی و مدیریت سندی مناسب در این راستا تدوین کنند و بدون شک سرآغاز تربیت این انسان‌ها در آموزش و پرورش شکل خواهد گرفت.

امام جمعه بوشهر تاکید کرد: توجه به آموزش و پرورش کاری استراتژیک است و این نهاد نقش اساسی در ساختارسازی شخصیت انسان‌ها دارد.

تدوین سند تحول بنیادین همان انقلاب فرهنگی است

وی افزود: جهان در آستانه نبردی عظیم است که بخشی از این نبرد در حوزه‌های علم، فرهنگ و سیاست قرار دارد و آموزش و پرورش با برخورداری از فضایل الهی می‌تواند انسان‌هایی توانمند برای مقابله در برابر این تهاجم‌ها تربیت کند.

صفایی بوشهری با اشاره به نقش تاثیرگذار آموزش و پرورش در نظام اسلامی تصریح کرد: اگر نظام می‌خواهد عملکرد موفقی داشته باشد باید به آموزش و پرورش نگاهی ویژه داشته و اعتبارات لازم را در این حوزه تامین کند.

امام جمعه بوشهر با بیان اینکه آموزش و پرورش باید مهم‌ترین زیرساخت تولید در تمام عرصه‌ها تلقی شود، گفت: تدوین سند تحول بنیادین همان انقلاب فرهنگی است که در آموزش و پرورش ایجاد شده و یکی از نکات بسیار مهم و مثبت این سند بهره‌گیری از مشاوران مذهبی، قرآن محوری و دین‌پژوهی است.

1380 کلاس درس در استان بوشهر نیازمند بازسازی است

وی با بیان اینکه 1380 کلاس درس در استان بوشهر نیازمند بازسازی است، گفت: بخش زیادی از این مدارس در مناطق نفت خیز هستند که برای بازسازی آن‌ها باید از ظرفیت‌های این مناطق استفاده شود.

امام جمعه بوشهر افزود: بوشهر استانی بین‌المللی است و مدارسی که در آن ساخته می‌شود، باید بین‌المللی باشد.

صفایی بوشهری تصریح کرد: مشاوران مذهبی در آموزش و پرورش جایگاه سازمانی ندارند و تعریف ساختارسازی سازمانی و تعیین بودجه لازم در این زمینه ضروری است.

انتهای پیام/66006/ب30/ث3001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول