اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

دبیر کمیسیون فرهنگی مجلس خبر داد

کاهش 29 درصدی بودجه فرهنگی در سال 92/ اختصاص 2.9 درصد از بودجه 92 به بخش فرهنگ

نماینده مردم بناب در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه فقط 2.9 درصد بودجه امسال به بخش فرهنگی اختصاص یافته است، گفت: براساس آمارهای اعلامی بودجه فرهنگی کشور در سال جاری 2هزار و 200 میلیارد تومان کاهش یافته است.

کاهش 29 درصدی بودجه فرهنگی در سال 92/ اختصاص 2.9 درصد از بودجه 92 به بخش فرهنگ

به گزارش خبرگزاری فارس از تبریز به نقل از دفتر ارتباطات مردمی نماینده مردم بناب در مجلس شورای اسلامی، حجت‌الاسلام شیخ محمد باقری‌بنابی با اشاره به بودجه فرهنگی سال 1392 در لایحه دولت اظهار کرد: میزان بودجه فرهنگی نشان دهنده توجه مسئولان و دولتمردان نسبت به حوزه فرهنگ و هنر کشور است، ولی بودجه این بخش در سال 92 نسبت به سال 91 حدود 29 درصد کاهش را نشان می‌دهد.

دبیر کمیسیون فرهنگی مجلس افزود: بودجه فرهنگی کشور در سال 89 حدود 5 هزار و 800 میلیارد تومان بود، در سال 1390 به 8 هزار و 100 میلیارد تومان و در سال 1391 به 7 هزار و 700 میلیارد تومان رسید و در سال‌جاری این رقم به 5 هزار و 500 میلیارد تومان کاهش پیدا کرده که نشان دهنده بی‌توجهی دولت نسبت به اعتبارات فرهنگی کشور است.

این نماینده مجلس رقم کل بودجه کشور را 730 هزار میلیارد تومان اعلام کرد و گفت: با وجود اینکه با رشد 37 درصدی نسبت به سال گذشته در بودجه کشور مواجه هستیم ولی سرجمع بودجه فرهنگی کشور از حدود 29 درصد کاهش برخوردار بوده است.

عضو فراکسیون روحانیون مجلس با انتقاد از حذف بند چهار مربوط به امور قرآنی و فرهنگی از ماده واحده لایحه بودجه سال 92 نسبت به سال 91 تصریح کرد: سهم فرهنگ در سال 91 معادل 3.4 درصد از کل بودجه بوده که این میزان درسال 92 به 2.9 درصد کاهش یافته است.

انتهای پیام/60004/ع

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول