اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

استاندار اردبیل:

مجاهدت در سنگر دفاع از انقلاب اسلامی شاهکار عشایر است

استاندار اردبیل گفت:‌ مجاهدت در سنگر دفاع از ارزش‌های اصیل انقلاب اسلامی از برجسته‌ترین شاخصه‌ها و ویژگی‌های عشایر غیرتمند است.

مجاهدت در سنگر دفاع از انقلاب اسلامی شاهکار عشایر است

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، اکبر نیکزاد عصر امروز در جلسه شورای عشایر استان اردبیل که با حضور مدیران دستگاه‌های اجرایی در استانداری برگزار شد، اظهار داشت: اولین همایش ملی عشایر، نظم و امنیت ششم شهریورماه در اردبیل برگزار می‌شود.

وی تصریح کرد: این همایش با مشارکت دفتر تحقیقات کاربردی انتظامی اردبیل و با حضور نخبگان، پژوهشگران و جمعی از عشایر غیرتمند استان و با همکاری نهادها و مراکز علمی - پژوهشی برگزار می‌شود.

نیکزاد خاطرنشان کرد: بر همین اساس، پنج محور شامل عشایر، اقتصاد، نظم و امنیت، ظرفیت‌ها و تنگناهای اقتصاد کوچ‌نشین، نقش تولیدات اقتصادی عشایر، مرزداری، جامعه عشایری، نظم و امنیت، مهاجرت و آسیب‌شناسی اجتماعی عشایر است که شهریورماه سال‌جاری در استان اردبیل برگزار می‌شود.

این مسئول اضافه کرد: علاقمندان به شرکت در این همایش می‌توانند، چکیده مقالات خود را حداکثر تا 31 خردادماه و اصل مقالات را تا20 مردادماه سال‌جاری به دبیرخانه این همایش ارسال کنند.

وی با اشاره به انتخاب موضوع عشایر، نظم و امنیت برای استان اردبیل بیان کرد: استان اردبیل به لحاظ داشتن قابلیت‌ها و توانمندی بالا به نمایندگی از استان‌های عشایرنشین کشور انتخاب شده و مطالعات و تحقیقات لازم در این زمینه ارایه شده است.

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، استاندار اردبیل با قدردانی از همراهی و همسویی مراکز علمی و دانشگاهی در به ثمر نشستن محوریت موضوع همایش، ادامه داد: برگزاری همایش در حقیقت استارت کار در حوزه مطالعات و تحقیقات عشایر غیرتمندی است که سعی می‌کنند با مجاهدت در سنگر دفاع از ارزش‌های اسلامی و دینی حاضر باشند.

نیکزاد با تأکید بر تشکیل کمیته‌های مختلف در مورد برگزاری این همایش ملی، خواستار توجه به تمامی جوانب برگزاری همایش از سوی کمیته‌های مختلف شد.

وی، برگزاری این همایش را فرصتی برای شناساندن قابلیت‌ها و ظرفیت‌های موجود استان ذکر کرد و گفت: رؤسای کمیته‌ها باید از هم‌اکنون با برنامه‌ریزی صحیح و اصولی در هرچه بهتر برگزار شدن این همایش گام‌های مؤثرتری در راستای اجرای کیفی برنامه‌ها بردارند.

نیکزاد در بخش دیگری از سخنان خود عشایر را مظهر غیرت و آزادگی دانست و افزود: جایگاه عشایر در کشور بر هیچ‌کس پوشیده نیست و باید تلاش کنیم با برنامه‌ریزی دقیق جایگاه واقعی این قشر را معرفی کنیم.

وی با اشاره به وجود ظرفیت‌های گردشگری و طبیعی در استان تصریح کرد: در صورت امکان تلاش شود، میهمانان این همایش از مناطق گردشگری طبیعی استان بازدید به عمل آورند.

انتهای پیام/62006/ذ30 

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول