اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فرمانده پادگان آموزشی امام جعفر صادق(ع) سپاه فتح کهگیلویه و بویراحمد

روستائیان و عشایر جوجه یک‌روزه رایگان تحویل می‌گیرند

فرمانده پادگان آموزشی امام جعفر صادق(ع) سپاه فتح استان کهگیلویه و بویراحمد از برنامه جدید مدیریت این نهاد نظامی خبر داد و عنوان کرد: بنا داریم جوجه‌های تولید شده در سوله‌های این مجتمع تولیدی به صورت رایگان به روستائیان و عشایر داده شود.

روستائیان و عشایر جوجه یک‌روزه رایگان تحویل می‌گیرند

سروان پاسدار افشین آگین در حاشیه بازدید خبرنگاران از گلخانه خیارسبز و گوجه‌فرنگی سپاه فتح کهگیلویه و بویراحمد در منطقه چنارستان در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در یاسوج گفت: تولید و ایجاد اشتغال از اصلی‌ترین دغدغه‌ها و منویات مقام معظم رهبری است که سپاه فتح استان کهگیلویه و بویراحمد این مهم را در دستور کار خود قرار داده و تا حد قابل قبولی نیز در این مسیر گام برداشته است.

فرمانده پادگان آموزشی امام جعفر صادق (ع) سپاه فتح کهگیلویه و بویراحمد با دفاع از مجموعه اقدامات سپاه در ورود به کارهای تولیدی افزود: با درایت و تدبیر فرمانده سپاه فتح تصمیم گرفته شد تا ظرفیت‌های استفاده نشده شناسایی شوند و مکان‌هایی که دیگر کاربرد نظامی ندارند در خدمت تولید در بخش کشاورزی قرار گیرند.

مسئول گلخانه‌های خیار و گوجه و مجتمع تولیدی سپاه فتح استان کهگیلویه و بویراحمد با بیان اینکه سپاه به هیچ عنوان قصد و هدف درآمدزایی از فعالیت‌های تولیدی ندارد، ادامه داد: بالاخره پادگان‌ها و زمین‌های زیادی وجود داشت که در دوران دفاع مقدس به آموزش سربازان و اعزامیان به جبهه‌های جنگ می‌پرداختند ولی امروز دیگر نیازی به آن‌ها نیست که بر این اساس تصمیم گرفته شد تا در این فضاها گلخانه‌های مختلف، مرغداری‌ها، پرورش قارچ، کشت گندم و کاشت درختان مثمر انجام شود.

* نخستین تولید گوجه‌فرنگی استان در کام خبرنگاران

وی با موفق خواندن ورود سپاه در این استان به تولید محصولات کشاورزی گفت:  امروز نخستین میوه گوجه فرنگی نیز در این مجتمع تولید شد که خبرنگاران نخستین کسانی هستند که همچون گلخانه قبلی خیار سبز با این میوه تولید استان پذیرایی می‌شوند.

آگین تصریح کرد: بیش از 200 هکتار زمین مستعد در این پادگان سابق نظامی به کشت انواع محصولات کشاورزی اختصاص یافت که سوله پرورش جوجه‌های یک‌روزه نیز به زودی تولید خود را آغاز می‌کند.

* تحویل رایگان جوجه یک‌روزه به روستائیان

فرمانده پادگان آموزشی امام جعفر صادق (ع) سپاه فتح استان کهگیلویه و بویراحمد از برنامه جدید مدیریت این نهاد نظامی خبر داد و عنوان کرد: بنا داریم جوجه‌های تولید شده در سوله‌های این مجتمع تولیدی به صورت رایگان به روستائیان و عشایر داده شود تا به صورت سنتی و کمترین هزینه‌ها پرورش یافته و به مرغ تبدیل شوند تا تولید از روستاها آغاز شود.

وی گفت: در ازای تحویل چندین جوجه یک‌روزه به روستائیان و علاقه‌مندان تنها چند تخم‌مرغ از آن‌ها تحویل می‌گیریم تا مجددا" به جوجه یک روزه تبدیل شوند.

آگین در بخش دیگری از صحبت‌هایش با تقدیر از مجموعه رسانه‌ها، آن‌ها را بازوان سپاه نامید و یادآور شد: بخش زیادی از موفقیت‌ها سپاه در اهداف و استراتژی خود مرهون زحمات و همراهی‌های خبرنگاران است.

انتهای پیام/82005/غ40/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول