اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل امور عشایر آذربایجان‌شرقی:

خورشید به زندگی عشایر انرژی می‌بخشد/ نصب حمام‌های خورشیدی در قشلاقات

مدیرکل امور عشایر آذربایجان‌شرقی از استفاده روستاهای عشایرنشین استان از انرژی خورشیدی خبر داد و گفت: حمام‌های خورشیدی در قشلاقات نصب می‌شود.

خورشید به زندگی عشایر انرژی می‌بخشد/ نصب حمام‌های خورشیدی در قشلاقات

به گزارش خبرگزاری فارس از تبریز، محمدحسن آل‌هاشم صبح امروز در گفت‌وگو با خبرنگاران با اشاره به اینکه اخیرا، از انرژی خورشیدی در روستاهای عشایرنشین استان استفاده می‌شود، اظهار کرد: در سال گذشته و در راستای اجرای فرامین مقام معظم رهبری و برای استفاده بهینه و اقتصادی از منابع موجود انرژی در کشور، این اداره کل در راستای وظایف سازمانی اقدام به تهیه و تدارک و نصب حمام خورشیدی در تعدادی از قشلاقات عشایری کرده و نخستین مورد آن در قشلاق روستای دادلوی میانه و در محل مسجد این روستا و دیگر موارد در منطقه عشایری شهرستان اهر نصب شده و استفاده از نفت و گازوئیل را، به دلیل استفاده از نور خورشید برای گرمایش به حداقل ممکن آن تقلیل داده و توسعه استفاده از آن در سایر مناطق عشایری در دستور کار این اداره کل قرار دارد.

وی با اظهار اینکه عشایر به مصداق بارز کلام مقام معظم رهبری با تولید خود، از تولیدکنندگان برتر ملی جامعه محسوب می‌شوند، اضافه کرد: عشایر آذربایجان‌شرقی بالغ بر 20 درصد از مجموع تولید مواد پروتئینی استان را تولید کرده و همواره در تمام صحنه‌های حین و بعد از انقلاب شکوهمند اسلامی حضور موثر داشته و وفاداری خود را به نظام اسلامی اثبات کرده‌اند.

آل‌هاشم تصریح کرد: تولید گوشت قرمز، شیرخام، پنیر، کره، کشک و پنیر از تولیدات دامی و تولید ورنی، قالی، قالیچه از مهمترین صنایع دستی عشایر محسوب می‌شود. 

وی، خدمات دولت خدمتگزار را در رسیدگی به مناطق عشایری بسیار مؤثر در توسعه این مناطق برشمرد و ادامه داد: با وجود این، مسائل مناطق عشایری بیش از پیش اختصاص اعتبار لازم و کافی را در تقویت زیرساخت‌های عشایری طلب می‌کند و با تداوم توجه مسئولان کشور و استان و همچنین عنایت ویژه رئیس سازمان جهادکشاورزی استان در توسعه خدمت‌رسانی به مناطق عشایری آذربایجان شرقی، آینده روشنی از وضعیت اجتماعی و اقتصادی این محدوده قابل ترسیم است.

وی با اشاره به این موضوع که درحال حاضر یک میلیون هکتار مرتع در اختیار عشایر استان قرار دارد، اضافه کرد: برای افزایش درآمد عشایر در کنار توجه به توسعه دام و اصلاح‌نژاد آنها، برای توسعه مشاغل جانبی از جمله زنبورداری، پرورش ماهی، صنایع دستی و سایر مشاغل مرتبط که نقش اساسی در ارتقای درآمد آنان دارد، برنامه‌ریزی لازم با حمایت سازمان جهادکشاورزی استان انجام گرفته است.

انتهای پیام/60002/ع30/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول