اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر امور عشایری استان اردبیل:

عشایر با 20 خانوار بالا به روستا تبدیل می‌شود

مدیر امور عشایری استان اردبیل گفت: بر اساس قانون ساماندهی مناطق عشایری، مناطقی که از جمعیت بالای 20 خانوار برخوردار هستند تبدیل به روستا می‌شوند.

عشایر با 20 خانوار بالا به روستا تبدیل می‌شود

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، معرفت آذری در جلسه هماهنگی ساماندهی عشایر استان اردبیل اظهار داشت: در حال حاضر 66 هزار و 500 نفر در مناطق عشایری استان سکونت دارند که در قالب 12 هزار و 800 خانوار سازماندهی شده و به فعالیت‌های مختلف دامی، زراعی، باغی و تولیدات متنوع شیلات و همچنین عسل مشغول هستند.

وی، ارزش کل تولیدات عشایر را 200 میلیون تومان اعلام کرد و افزود: این تولیدات شامل لبنیات، گوشت، صنایع دستی و برخی دست بافته‌ها است که عشایر با تمام توان و غیرت خود در این عرصه حاضر شده و تولیدات خود را به معرض نمایش گذاشتند.

آذری با یادآوری اینکه عشایر در همه عرصه‌ها به ویژه عرصه تولید و اقتصاد پایدار نقش بی‌بدیلی را ایفا می‌کنند، تصریح کرد:‌ در سال گذشته و در نامگذاری این سال به نام حمایت از تولید ملی، ‌کار و سرمایه ایرانی سعی کردیم هم میزان تولیدات و هم فرصت‌های اشتغال به وجود آمده و تحول‌آفرین را تقویت کنیم.

این مسئول خاطرنشان کرد: امسال نیز در خلق حماسه سیاسی و اقتصادی عشایر ما پرتوان‌تر از سایر اقشار در صحنه حاضر هستند و سعی می‌کنند با حضور آگاهانه و با بصیرت پازل خلق این حماسه را تکمیل‌تر کنند.

وی اضافه کرد: عشایر در وهله اول در تبعیت از ولایت فقیه باید حضوری با بصیرت و همراه با روشنگری و دانایی‌محوری در انتخابات ریاست جمهوری و شوراها داشته باشند و اجازه ندهند عده‌ای از این فضا برای بهره‌برداری از منافع خود سوءاستفاده کنند.

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، مدیر امور عشایری استان بیان کرد: در کنار مشارکت همه‌جانبه عشایر در انتخابات پیش‌رو، عشایر ما در خلق حماسه اقتصادی نیز توانشان را دو چندان می‌کنند تا در این عرصه بتوانند محصولات با کیفیت همراه با برجستگی‌های ایرانی، اسلامی را تولید و روانه بازار مصرف کنند.

آذری در پایان گفت: امسال برای کوچ عشایر نیز برنامه‌ریزی‌های مدون صورت گرفته که در خردادماه با آغاز فصل کوچ سعی می‌شود این برنامه‌ها در مسیر خدمت‌رسانی بی‌منت عملیاتی شود، چراکه مسئولان و دولتمردان موظف شدند تا روز آخر کاری در سنگر خدمت‌رسانی حضور پیدا کنند.

انتهای پیام/62001/ذ30/چ3000 

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول