اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر امور عشایری استان اردبیل عنوان کرد

214 میلیارد تومان ارزش تولیدات سالانه عشایر اردبیل

مدیر امور عشایری استان اردبیل گفت: سالانه ارزش تولیدات عشایر اردبیل به 214 میلیارد تومان می‌رسد.

214 میلیارد تومان ارزش تولیدات سالانه عشایر اردبیل

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، معرفت آذری ظهر امروز در جلسه بررسی مشکلات عشایر خلخال اظهار کرد: این شهرستان با داشتن هزار و 200 خانوار عشایری ششمین رتبه جمعیتی عشایر استان را تشکیل می‌دهد.

وی یادآور شد: بیشترین جمعیت عشایری استان به ترتیب در شهرستان‌های پارس‌آباد، بیله‌سوار، مشگین‌شهر، گرمی، اردبیل و خلخال فعالیت می‌کنند که این عشایر 4/5 دهم جمعیت استان و 6/5 دهم جمعیت کشور را تشکیل می‌دهند.

مدیر امور عشایری استان اردبیل خاطرنشان کرد: در حال حاضر طبق آخرین آمار و برآورد‌ها 12 هزار و 818 خانوار با 66 هزار و 521 نفر جمعیت در قالب چهار طایفه شاهسون، قره‌داغ، شاطرانلو و فولادلو با 45 طایفه مستقل در حال زندگی هستند.

آذری با اشاره به تولیدات فرآورده‌های دامی و لبنیات تولیدی عشایر استان گفت: عشایر استان در مجموع سالانه با تولید 10 هزار و 400 تن گوشت 25 درصد گوشت استان، 43 هزار و 524 تن شیر، 10 درصد شیر مصرفی استان و هزار و 500 تن پشم و 12 هزار و 649 متر‌مربع الیاف و صنایع دستی از قبیل گلیم، جاجیم و ... فعالیت می‌کنند که ارزش تولیدات عشایر 214 میلیارد تومان در استان اردبیل است.

به گزارش فارس از اردبیل، در این جلسه همچنین فرماندار شهرستان خلخال اظهار کرد: عشایر جزو اصلی‌ترین ساختارهای روستایی در زندگی اجتماعی امروز هستند.

هوشنگ محمدی بر لزوم خدمت‌رسانی به این قشر زحمتکش تاکید کرد.

وی ادامه داد: بیش از 10 میلیارد ریال اعتبار برای عشایر استان در نظر گرفته شده است که از این رقم 500 میلیون تومان هفته پیش به امور عشایر استان تخصیص یافته و از این رقم 35 میلیون تومان برای حل مشکلات عشایر و توسعه خدمات به این قشر در شهرستان خلخال اختصاص یافته است.

فرماندار شهرستان خلخال با اشاره به نقش با ارزش عشایر در تولید محصولات متنوع دامی و لبنی و همچنین همدلی در صیانت از مرزهای کشورمان خدمات این قشر را ستود و تصریح کرد: هم‌اکنون طایفه‌های شاطرانلو و اواوغلی در شهرستان خلخال جزو جمعیت عشایری این شهرستان محسوب می‌شوند.

انتهای پیام/62008/ز30

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول