اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس دفتر امور عشایر خراسان شمالی مطرح کرد

توزیع 700 دفترچه سوخت و 1000 تن علوفه‌ دام به عشایر خراسان شمالی

رئیس دفتر امور عشایر خراسان شمالی گفت: توزیع حدود هزار تن علوفه‌ دام‌های عشایر استان توسط شرکت‌های تعاونی عشایری و توزیع 700 دفترچه سوخت بین عشایر در زمان قشلاق صورت گرفته است.

توزیع 700 دفترچه سوخت و 1000 تن علوفه‌ دام به عشایر خراسان شمالی

به گزارش خبرگزاری فارس از بجنورد به نقل از روابط عمومی اداره کل امور عشایر خراسان شمالی، تیمور شعبانی اظهار کرد: از آبان ماه سال گذشته تا فروردین امسال که زمان استقرار قشلاقی عشایر خراسان شمالی در شهرستان مراوه‌تپه بوده است که طی این مدت به هزار و 100 خانوار عشایری خدمات دهی شده است.

وی با اشاره به آب‌رسانی با هشت دستگاه تانکر در طول زمان قشلاق افزود: با توجه به نیاز بیشتر عشایر به آب از تانکرهای استان گلستان نیز در این زمینه استفاده شده است.

به گفته شعبانی، هماهنگی با دیگر دستگاه‌ها برای ارائه خدمات به عشایر و بهسازی چشمه‌ها و ایل راه‌ها نیز در این مدت صورت گرفته است.

وی با اشاره به آغاز کوچ بهاره عشایر استان و بازگشت آنان از شهرستان مراوه تپه استان گلستان به مناطق ییلاقی خراسان شمالی اظهار کرد: هماهنگی با دستگاه‌های مرتبط برای ارائه خدمات در هنگام کوچ نیز در حال انجام است.

رئیس دفتر امور عشایر خراسان شمالی در مراوه‌تپه با اشاره به وقوع برخی حوادث در سال‌های گذشته در هنگام کوچ، از عشایر خواست تا با رعایت قوانین و حتی الامکان در روز اقدام به کوچ نمایند تا از بروز تصادفات هم‌وطنان با عشایر،  احشام و وسایل نقلیه آنان جلوگیری شود.

وی همچنین در خصوص احتمال وقوع سیلاب در هنگام بارندگی‌های فصل بهار از عشایر خواست تا در هنگام کوچ و یا استقرار از رودخانه‌ها و مسیر سیلاب‌ها فاصله داشته باشند.

به گزارش فارس، کوچ بهاره عشایر خراسان شمالی از هفته گذشته آغاز و تا 45 روز ادامه خواهد داشت.

انتهای پیام/63001/غ/گ1003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول