اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون آموزش و پژوهش سازمان دارالقرآن کریم:

2 هزار مؤسسه قرآنی در کشور فعال است

معاون آموزش و پژوهش سازمان دارالقرآن کریم گفت: 2 هزار مؤسسه قرآنی در کشور فعالیت می‌کنند که این فعالیت‌ها در رشته‌ها و گروه‌های مختلف و همسو با اهداف آموزش‌های قرآنی در سطوح مختلف می‌باشد.

2 هزار مؤسسه قرآنی در کشور فعال است

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، محمد مهدی بحرالعلوم عصر امروز در سومین همایش تجلیل از فعالان قرآنی در مجتمع فدک اردبیل اظهار داشت: افزایش این مؤسسات در مسیر کیفی‌سازی و ارتقای آموزش‌های قرآنی اتفاق افتاده و ما به جد این موضوع را در سال جدید نیز پیگیری می‌کنیم.

وی تصریح کرد: توسعه آموزش‌های مجازی با بهره‌گیری از مراکز و ظرفیت مؤسسات غیردولتی جز اولویت‌های اساسی است و ما در این بخش سعی خودمان را به کار گرفتیم تا همه افراد جامعه در حد وسع و توانشان بتوانند با قرآن و مفاهیم آن آشنا شوند.

بحرالعلوم محوریت تربیت قرار گرفتن قرآن را یادآور شد و خاطر نشان کرد: ما تنها به آموزش الفاظ و ترجمه قرآن راضی نیستیم بلکه معتقدیم جامعه علوی و مهدوی باید جامعه‌ای مهذب و در مسیر آرمان قرآنی باشد به طوری که این فرهنگ در لحظه به لحظه زندگی افراد نمود و جلوه‌ای واقعی پیدا کند.

این مسئول با بیان اینکه جامعه ما حساسیت دوران جوانی را درک کرده و از این فرصت به عنوان یک فرصت طلایی بهره می‌گیرد، اضافه کرد: جوانان ما اگر امروز تشنه قرآن و معارف ارزشی آن هستند به دلیل محتوا و برخی آموزه‌های مورد نیاز زندگی است که در قرآن وجود داشته و جلوه‌گری می‌کند.

وی بیان کرد: راه‌های ارتقای معنویت در بین جوانان شناسایی و انتخاب مسیری است که عمل به فرامین قرآن می‌تواند جذابیت آن را افزون‌تر کند.

بحرالعلوم با بیان اینکه دارالقرآن کریم در کنار توسعه و تعمیق آموزش قرآن در سطوح مختلف به پیاده‌سازی این مفاهیم در زندگی اجتماعی نیز توجه جدی دارد، ادامه داد:‌ در همین راستا مسابقات مختلف و محافل و آموزش‌های قرآنی در فضای مجازی، توسعه تعالیم و آموزه‌های دینی از طریق رسانه‌های دیجیتال در دستور کار قرار گرفته است.

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، معاون آموزش و پژوهش سازمان دارالقرآن کریم گفت: ‌ما هر چقدر به سمت ارزشمندی و بارور کردن مفاهیم قرآنی حرکت کنیم به همان میزان قادر می‌باشیم بسیاری از اولویت‌ها و کارهای اساسی را با شاخصه‌های ممتاز عملیاتی کنیم که در همین زمینه کارهای فرهنگی و آموزشی در حوزه قرآنی در دستور کار قرار گرفته است.

وی افزود: در سایه این برنامه‌ریزی‌ها انتظار ما این است که قرآن از مهجوریتی که از آن رنج می‌برده رهایی پیدا کرده و این کلام الهی در رأس کارها و هدف‌گذاری‌های زندگی تمام افرادی باشد که به سعادت اخروی می‌اندیشند.

انتهای پیام/62006‌/ش30

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول