اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون وزیر آموزش و پرورش:

مدارس دو نوبته ظلم در حق دانش‌آموزان است

معاون آموزش متوسطه وزیر آموزش و پرورش گفت:‌ وجود مدارس دو نوبته ظلم مضاعف در حق دانش‌آموزان است که به یقین کیفیت آموزشی را نیز پایین می‌آورد.

مدارس دو نوبته ظلم در حق دانش‌آموزان است

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، ابراهیم سحرخیز عصر امروز در نشست با جمعی از معلمان برجسته اردبیل اظهار داشت: ما می‌توانستیم تفکیک پایه‌های تحصیلی را در سه سال اول و دوم ابتدایی و سه سال اول و دوم متوسطه داشته باشیم که در آن صورت مدارس به اجبار دو شیفته می‌شد اما این کار را خیانت در حق دانش‌آموز دانستیم و سعی داریم با ایجاد فضای مناسب‌تر تفکیک پایه‌های تحصیلی را داشته باشیم.

وی تصریح کرد: ‌از سال تحصیلی آینده گام به گام پایه تحصیلی متوسطه اول و دوم در فضای جدا از هم برگزار می‌شود در حالی که دو پایه سه ساله ابتدایی نیز این کار از اولویت و ضروریات ما است.

سحرخیز با بیان اینکه تابستان شلوغ و پرترافیکی را برای آموزش معلمان پایه متوسطه اول شاهد می‌باشیم، خاطر نشان کرد: ما از استان‌ها خواسته‌ایم برای تربیت مدرس نیروهای علاقمند، با تجربه و کاردان به تهران اعزام کنند به گونه‌ای که نیروهای در آستانه بازنشستگی به این دوره‌ها اعزام نشوند که از انگیزه و فرصت کافی برای انتقال مفاهیم برخوردار نباشند.

این مسئول در ادامه اضافه کرد:‌ ما روزهای پنجشنبه و جمعه را تعطیل کردیم تا دانش‌آموزان در کنار خانواده‌ها و معلمان نیز به امر مطالعه و پژوهش بپردازند چرا که قرار نیست معلم ما از ساعت هشت صبح شنبه تا عصر روز پنجشنبه در طول هفته در سر کلاس حاضر باشد.

وی بیان کرد: هر چند در اجرای نظام آموزشی جدید با برخی نواقص روبه‌رو بودیم اما تلاش می‌کنیم با پذیرش پیشنهادات و انتقادات سازنده اشتباهات و خطاها را به حداقل برسانیم.

سحرخیز به برخی گله‌مندی‌ها از کتب درسی جدید اشاره کرد و ادامه داد: ما نیز اعتبارسنجی و جمع‌آوری نظرات معلمان را در این زمینه شاهد بودیم و امیدواریم با همراهی و همکاری تمام معلمان بتوانیم مشکلات احتمالی را برطرف کنیم.

گروه‌های آموزشی حیاط خلوت افراد تنبل نباشد

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، معاون وزیر آموزش و پرورش با بیان اینکه مبنای فعالیت گروه‌های آموزشی باید نیروهای مرجع محبوب، با سواد و با تجربه باشد، یادآور شد: قرار نیست گروه‌های آموزشی ما حیاط خلوت افراد تنبل باشد.

سحرخیز از جایگاه رسمی یافتن گروه‌های آموزشی خبر داد و گفت:‌ با همت و تلاشی که در سال‌های اخیر انجام شده شاهد رسمیت یافتن جایگاه گروه‌های آموزشی در نظام آموزشی و پرورشی هستیم.

انتهای پیام/62004/ق30

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول