اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

تعلیم و تربیت  /  آموزش و پرورش

معاون وزیر آموزش و پرورش خبر داد

‌جذب 15 هزار نیروی متخصص ورزشی برای مدارس

معاون تربیت بدنی و سلامت وزیر آموزش و پرورش تعداد مدارس تخصصی ورزش را یک هزار 700 مدرسه اعلام کرد و افزود: این مدارس در 26 رشته ورزشی فعالیت می‌کنند.

‌جذب 15 هزار نیروی متخصص ورزشی برای مدارس

به گزارش خبرگزاری فارس از زنجان، کیومرث هاشمی ظهر امروز در حاشیه مراسم افتتاح پایگاه قهرمانی ورزش‌های سه‌گانه استان زنجان در جمع خبرنگاران به تحول ایجاد شده در ورزش دانش‌آموزی کشور اشاره کرد و اظهار داشت: تحول در نیروی انسانی از مهم‌ترین بخش‌هاست.

*ورزش مقطع ابتدایی توسط متخصصان اداره می‌شود

وی از جذب 15 هزار نیروی متخصص و قهرمان تربیت بدنی بعد از اجرای طرح تحول بنیادین آموزش و پرورش خبر داد و افزود: ورزش مقطع ابتدایی مدارس که سال‌ها توسط آموزگاران اداره می‌شد هم به متخصصان تربیت بدنی واگذار شده است.

 *فعال شدن معاونت سلامت و تربیت بدنی

معاون وزیر آموزش و پرورش به تغییر و تقویت ساختار در تربیت بدنی آموزش و پرورش بعد از عملیاتی شدن طرح تحول اشاره کرد و گفت: در حال حاضر معاونت سلامت و تربیت بدنی در همه استان‌ها فعال شده است.

وی از اجباری شدن نیم ساعت ورزش همگانی دانش‌آموزان کشور خبر داد و گفت: 12.5 میلیون دانش‌آموز به صورت روزانه فعالیت ورزشی انجام می‌دهند.

هاشمی به اجباری شدن پنج رشته ورزشی در مقاطع دوم تا شش ابتدایی اشاره کرد و گفت: رشته‌های ورزشی شنا، دو و میدانی، ژیمناستیک، تنیس روی میز و طناب زنی در مدارس ابتدایی اجباری شده است.

 *فعالیت ویژه آموزش و پرورش در تربیت بدنی

وی از فعالیت ویژه آموزش و پرورش برای دانش‌‌آموزان مستعد در رشته‌های مختلف ورزشی خبر داد و گفت: این فعالیت‌ها در قالب مدارس تخصصی ورزش انجام می‌شود.

معاون وزیر آموزش و پرورش تصریح کرد: در 600 منطقه آموزش و پرورش کشور مدارس تخصصی ورزش فعال هستند.

وی تعداد مدارس تخصصی ورزش را یک هزار 700 مدرسه اعلام کرد و افزود: این مدارس در 26 رشته ورزشی فعالیت می‌کنند.

هاشمی تاکید کرد: فعالیت مدارس تخصصی ورزش آینده ورزش قهرمانی کشور را تضمین می‌کند.

 *جایگاه خاص ورزش‌های سه‌گانه در ورزش جهان

وی رشته ورزش‌های سه‌گانه را جزئی از ورزش‌های رزمی دفاعی عنوان کرد و گفت: این ورزش در سطح جهان از جایگاه خاصی برخوردار است.

معاون وزیر آموزش و پرورش به اجباری شدن دو ورزش شنا و دو و میدانی در مدارس ابتدایی اشاره و تصریح کرد: با توجه به حضور 2 میلیون دانش‌آموز در مدارس می‌توان از این ظرفیت برای گسترش رشته ورزش‌های سه‌گانه استفاده کرد.

 *افتتاح نخستین پایگاه قهرمانی ورزش‌های سه‌گانه در زنجان

وی با اشاره به همکاری موجود بین مسئولان استان زنجان اضافه کرد: با همکاری اداره کل ورزش و جوانان و آموزش و پرورش استان زنجان نخستین پایگاه قهرمانی ورزش‌های سه‌گانه کشور در زنجان افتتاح می‌شود.

هاشمی تصریح کرد: انجمن ورزش‌های سه‌گانه در وزارت آموزش و پرورش فعال می‌شود چرا که ظرفیت گسترش این رشته در آموزش و پرورش وجود دارد.

 *توزیع شش مدال ورزش‌های سه‌گانه در المپیک

وی از توزیع شش مدال ورزش‌های سه‌گانه در المپیک خبر داد و افزود: گسترش این ورزش در آموزش و پرورش آینده این رشته را تضمین می‌کند.

معاون وزیر آموزش و پرورش استان زنجان را یکی از استان‌های مستعد در ورزش اعلام کرد و گفت: گزارش‌های ارائه شده هم بیانگر ظرفیت جوانان این استان برای ورزش است.

وی به حمایت‌های مسئولان استان از ورزش اشاره کرد و گفت: فعالیت‌های زنجان در این رشته ورزشی موجب ارتقای آن در سطح کشور می‌شود.

انتهای پیام/73004/ش40

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول