اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون جمعیت هلال‌احمر استان اردبیل خبر داد

اجرای طرح دادرس در مدارس اردبیل

معاون امور جوانان جمعیت هلال‌احمر استان اردبیل از اجرای طرح دادرس در مدارس استان اردبیل خبر داد.

اجرای طرح دادرس در مدارس اردبیل

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، علیرضا ضربی عصر امروز در جلسه هماهنگی برگزاری طرح دادرس در مدارس راهنمایی اردبیل اظهار داشت: برای مجریان طرح دادرس در مدارس استان اردبیل، دوره‌های آموزشی برگزار کردیم تا هم مربیان و هم دانش‌آموزان با مزایای آن آشنا شوند.

وی تصریح کرد: دادرس مخفف اصطلاح دانش‌آموزان آماده در حوادث و سوانح است که در صورت بروز حادثه‌ای خاص به سرعت در صحنه عمل حاضر شده و به امداد حادثه‌دیدگان از سوانح و حوادث غیرمترقبه اقدام می‌کنند.

ضربی با اعلام اینکه این طرح برای اولین‌بار در مدارس راهنمایی استان برگزار می‌شود، خاطرنشان کرد: ما دوره آموزشی را برای 120 نفر از مربیان و همچنین سرگروه دانش‌آموزان برگزار کردیم تا در قالب تیم‌های ملی بتوانند در کنار آموزش امداد و نجات آمادگی خود را حفظ کرده و در مدارس با به‌روز کردن آموزش‌ها برای حضور در صحنه‌های مختلف مهیا باشند.

این مسئول اضافه کرد:‌ در مرحله اول و در 60 مدرسه راهنمایی این طرح اجرا می‌شود و در قالب آن مدیران، مربیان و دانش‌آموزان 40 ساعت در کلاس‌های آموزشی غیرحضوری مشارکت کرده و از ثمرات و فواید طرح بهره‌مند می‌شوند.

وی بیان کرد: قرار است در مدارس و در قالب دو تیم 14 نفری از دانش‌آموزان تیم‌های عمل‌کننده آمادگی خود را محک زده و در مراحل مختلف بتوانند کارآیی خود را نشان دهند.

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، معاون جمعیت هلال‌احمر استان یادآور شد: امسال در استان اردبیل برای بیش از هفت هزار دانش‌آموز این دوره‌های آموزشی را در 500 آموزشگاه راهنمایی برگزار می‌کنیم و امیدواریم از سال آینده این طرح در مدارس متوسطه و ابتدایی نیز تقویت شده و راه‌اندازی شود.

ضربی با یادآوری اینکه هرچقدر دانش‌آموزان با آموزش‌های موردنظر در این حوزه آشنایی پیدا کنند به همان میزان در اولین فرصت کمک‌رسانی به حادثه‌دیدگان در اولویت جدی قرار می‌گیرد، ادامه داد: آنچه که در این باب بیش از هر زمان دیگر مورد توجه قرار می‌گیرد، حفظ روحیه دانش‌آموزان در کمک به دیگران و همبستگی است که خود این امر می‌تواند زمینه‌ها و اسباب یک تحول جدی را فراهم آورد.

وی در پایان اذعان داشت: جمعیت هلال‌احمر افتخار می‌کند که بیش از نیمی از نیروهای آموزش دیده و آماده عملیات از گروه جوانان و نوجوانان افتخاری هستند که در تمام طرح‌ها و برنامه‌ها مشارکت گسترده‌ای را در طرح‌های امداد و نجات و همچنین راهنمای مسافران نوروزی و تابستانی انجام می‌دهند که این استقبال خود سرآغاز یک حرکت مجاهدانه است.

انتهای پیام/62001/ذ30 

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول