اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس سازمان محیط زیست:

خودکفایی ایران در امحای روغن‌های خطرناک آسکارل/ مدیریت آلاینده‌‌ها در ایران، به سطح بین‌المللی رسید

معاون رئیس‌جمهور و رئیس سازمان محیط زیست گفت: با تلاش متخصصان داخلی دیگر نیازی به ارسال روغن‌های خطرناک آسکارل به اروپا برای امحا نیست و این عملیات در مجتمع‌های پتروشیمی ماهشهر انجام می‌شود.

خودکفایی ایران در امحای روغن‌های خطرناک آسکارل/ مدیریت آلاینده‌‌ها در ایران، به سطح بین‌المللی رسید

به گزارش خبرگزاری فارس از اهواز، محمدجواد محمدی‌زاده در آیین بهره‌برداری از  سیستم پرس پتروشیمی خوزستان که در منطقه ویژه پتروشیمی ماهشهر انجام شد، اظهار کرد: یکی از شاخص‌های توسعه کشور توجه جدی به صیانت از محیط زیست است.

وی افزود: کار در حوزه نفت و گاز، به شکل کلی فعالیت با هیدروکربن‌ها یعنی آلاینده‌‌گی است، لذا در این زمینه نیازمند مدیریت در زمینه صیانت از زیست محیطی هستیم.

معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان محیط زیست خاطرنشان کرد: مدیران صنایع نفت و گاز باید تهدیدهایی که در این حوزه‌ها وجود دارد را مدیریت کنند و توانایی‌ها و فرصت‌های این صنایع را نیز کنترل و گسترش دهند.

وی تصریح کرد: اگر چه صنعت نفت و گاز یک نعمت خدادادی است و می‌تواند به دلیل خطرات آن یک تهدید به شمار بیاید اما می‌توان با مدیریت صحیح از این تهدید فرصت ساخت.

محمدی‌زاده در ادامه با انتقاد از عملکرد مدیریت زیست محیطی در دوران سازندگی اظهار کرد: متاسفانه در دوران سازندگی به مفاهیم زیست محیطی کمتر توجه شد و در آن دوران اصل بر این بود که یک واحد فرهنگی و تولیدی ایجاد شود اما به چگونگی ایجاد آن توجه چندانی ‌نشد.

وی در ادامه با اشاره به لزوم توجه نیازهای جامعه در همه کارها و نهادینه شدن نگاه راهبردی و عمومی خاطرنشان کرد: ارزش کار آن زمان نمایان می‌شود که فعالیت‌ها به صورت صنفی و جزیره‌ای دیده نشوند.

معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان محیط زیست تصریح کرد: توسعه‌ای باارزش است که پایداری داشته باشد و آثار مخرب برای محیط زیست نداشته باشد.

وی با اشاره به تلاش‌های جدی متخصصان داخلی برای خودکفایی در زمین امحا روغن‌های خطرناک گفت: با پیگیری و تلاش جوانان ایرانی، دیگر روغن‌های خطرناک آسکارل برای امحا به کشورهای اروپایی فرستاده نمی‌شود.

محمدی‌زاده با اشاره به توانایی مجتمع‌های پتروشیمی ماهشهر برای اجرای این فرآیند افزود: این امکان در کشور فراهم شده که کشورهای منطقه نیز از برای امحای پسماندهای خطرناک از ظرفیت موجود در ایران استفاده کنند.

معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان محیط زیست در ادامه با اشاره به اینکه در حال حاضر مدیریت آلاینده‌‌ها و توسعه آن در ایران، به سطح بین‌المللی رسیده است خاطرنشان کرد: ظرفیت ایجاد شده در کشور، در منطقه بی‌نظیر و در آسیا نیز به صورت محدود وجود دارد.

انتهای پیام/2329/ر40/گ1003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول