اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس سازمان حفاظت محیط زیست در گفت‏وگو با فارس خبر داد

ارتقای استانداردهای 20 نوع خودروی ایرانی به یورو 4

رئیس سازمان حفاظت محیط زیست از ارتقای استانداردهای 20 نوع خودروی ایرانی از یورو 2 به یورو 4 خبر داد.

ارتقای استانداردهای 20 نوع خودروی ایرانی به یورو 4

محمدجواد محمدی‏زاده امروز در گفت‏وگوی اختصاصی با خبرنگار فارس در سمنان، در ارزیابی عملکرد این سازمان در خصوص نظارت سازمان حفاظت محیط زیست بر اجرای مصوبات هیئت دولت در زمینه ارتقای استانداردهای خودروهای تولید داخل و خودروهای وارداتی و همچنین ارتقای کیفیت فرآورده‏های سوختی اظهار کرد: در ارتباط با موضوع آلاینده‏ها در حوزه خودرو، هم‏زمان چند بخش را پیگیری کرده‏ایم.

وی تصریح کرد: از ابتدای سال 1392 استاندارد یورو چهار در خودروهای تولید داخل، یورو پنج در خودروهای وارداتی و یورو سه در موتورسیکلت‏ها در این حوزه اعمال شده است.

رئیس سازمان حفاظت محیط زیست افزود: از حدود 80 نوع خودرویی که در داخل کشور تولید می‏شود، تا پایان سال گذشته 20 نوع خودرو توانستند استانداردهای خود را از یورو دو به یورو چهار ارتقا دهند.

محمدی‏زاده ادامه داد: این دست از خودروها برای شماره‏گذاری مشکلی ندارند و تمام استانداردهای لازم را تاکنون گذرانده‏اند و مابقی خودروها به دلایل‏ گوناگونی از جمله اتفاقات حادث شده در سال گذشته در زمینه مشکلات ارزی و تورم و افزایش قیمت تمام شده نتوانستند خود را با این قانون تطبیق دهند.

وی تصریح کرد: همه خودروسازان موظف شده بودند تا پایان سال 1391 استانداردهای یورو چهار را در تولیدات خود اعمال کنند؛ اما به علت شرایط اقتصادی و مشکلات ارزی و قیمت تمام شده خودروها موفق به این کار نشدند.

رئیس سازمان حفاظت محیط زیست گفت: امیدواریم در سال جدید همه خودروسازان نسبت به اجرای مصوبات دولت در این زمینه اقدام کنند.

انتهای پیام/2249/ز30/ث3001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول