اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فرماندار کرمان:

رفتارهای انتخاباتی منطبق بر دیدگاه‌های رهبری باشد

فرماندار کرمان گفت: حرکت، رفتار، گفتار و دیدگاه‌های خود در هر مسیری از جمله انتخابات را باید با دیدگاه‌های رهبری منطبق کنیم.

رفتارهای انتخاباتی منطبق بر دیدگاه‌های رهبری باشد

به گزارش خبرگزاری فارس از کرمان، بهنام سعیدی در نشست اعضای شورای پیشگیری از جرایم انتخاباتی شهرستان کرمان با جمعی از اصحاب رسانه و مدیران شرکت‌های عرضه خطوط اینترنت اظهار داشت: بحث انتخابات به حدی مهم است که رهبر معظم انقلاب اسلامی سال‌جاری را با عنوان حماسه سیاسی و حماسه اقتصادی نامگذاری کردند.

وی عنوان کرد: افراد در مورد حماسه سیاسی دیدگاه‌های مختلفی دارند، اما همه برگزاری باشکوه انتخابات را مصداق بارز حماسه سیاسی می‌دانند.

فرماندار کرمان ادامه داد: حرکت، رفتار، گفتار و دیدگاه‌های خود در هر مسیری از جمله انتخابات را باید با دیدگاه‌های رهبری تنظیم و منطبق کنیم.

وی،‌ رعایت قانون و اخلاق در انتخابات را امری ضروری خواند و تصریح کرد: قانون زمانی معنای بهتری پیدا می‌کند که همراه با اخلاق باشد.

سعیدی تلاش برای حضور گسترده آحاد مردم در انتخابات و راضی بودن به رضای خدا در هر شرایطی را از ضرورت‌های انتخابات آینده برشمرد و گفت: نتیجه انتخابات هر چه که باشد، اگر این نتیجه برای رضای خدا باشد، نتیجه خوبی است و باید مورد قبول همگان قرار گیرد.

وی با اشاره به اقدامات مجرمانه در فضای سایبری گفت: انتشار هرگونه محتوای مبنی بر تشویش و ترغیب مردم برای عدم حضور در انتخابات به صورت مستقیم و غیرمستقیم و مطالب مبنی بر تجمع اعتراض‌آمیز، اعتصاب و تحصن جرم است.

رئیس ستاد انتخابات شهرستان کرمان، ارائه اطلاعات غیرواقعی مانند توقف و یا تمدید انتخابات، تشویش اذهان عمومی، سیاه‌نمایی، تفرقه‌افکنی، بیان مسائل قومی و نژادی و انجام نظرسازی و اعلام نتایج غیرواقع را از دیگر جرائم انتخاباتی برشمرد.

سعیدی با بیان اینکه انتشار مطالب مبنی بر تحریم انتخابات، بیان مطالب علیه کاندیداها، انجام تبلیغات در زمان غیرقانونی، تشویق مردم به خرید آرا، ایجاد رعب و وحشت، نشر اکاذیب علیه نظام، مسئولان و کاندیداها و افشای هرگونه اسناد محرمانه دولتی از جمله جرایم انتخاباتی است، افزود: انتشار فیلم‌های خصوصی کاندیداها، دسترسی، شنود و سرقت اطلاعات کاندیداها و تبلیغات زودهنگام، خلاف قانون است.

وی ادامه داد: اعلام نظر شخصیت‌ها در تأیید کاندیداها بدون سند و مدرک، راه‌اندازی کارناوال‌های تبلیغی و تهیه تصویر از آن، توزیع شب‌نامه علیه داوطلب و برگزاری سخنرانی انتخاباتی بدون دریافت مجوز از دیگر جرائم انتخاباتی به شمار می‌رود.

انتهای پیام/80019/م30/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول