اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

استاد حوزه علمیه قم:

مشکلات کنونی به دلیل دوری از منویات امام و رهبری است

یکی از اساتید حوزه علمیه قم گفت: مشکلات کنونی به این دلیل است که منویات امام و نصایح و مواعظ رهبری به طور کامل مورد توجه قرار نمی‌گیرند.

مشکلات کنونی به دلیل دوری از منویات امام و رهبری است

به گزارش خبرگزاری فارس از قم، حجت‌الاسلام سید ابراهیم حسینی اراکی امروز در سخنرانی پیش از خطبه‌های نماز جمعه این هفته قم که در حرم حضرت معصومه(س) برگزار شد اظهار کرد: هدف مردم ایران از انقلاب مطامع مادی نبوده و امروز دشمنان نمی‌توانند با تحریم‌های اقتصادی ملت را از ادامه راه خویش باز دارند.

وی افزود: بالاترین درجه اهداف ماتریالیسم و دنیای غرب در کف خواسته‌های ملت ایران هم جای ندارد به همین دلیل نمی‌توان با تحریم‌های مادی مانعی بر سر راه پیشرفت و تداوم انقلاب به وجود آورد.

استاد حوزه علمیه قم با بیان اینکه اگر حق امامت و ولایت حضرت علی(ع) سلب نمی‌شد امروز کشورهای شیعی مترقی‌ترین ملت‌ها بودند گفت: پیمان مردم ایران با ولایت و رهبری موجب شد طی 34 سال حماسه‌های زیادی در عرصه‌های مختلف سیاسی، اقتصادی، فرهنگی و مادی محقق شود.

وی ادامه داد: مشکلات کنونی هم به این دلیل است که منویات امام و نصایح و مواعظ رهبری به طور کامل مورد توجه قرار نمی‌گیرند.

حسینی اراکی با اشاره به سخنان برخی افراد که به دامان غرب پناهنده شده‌اند گفت: این افراد عدم اعتماد مردم ایران به مکتب به اصطلاح آزادی‌بخش آمریکایی را دلیل مشکلات می‌دانند در حالیکه ما عقیده داریم هر کس از ولایت فاصله بگیرد دچار مشکلاتی در زندگی خواهد شد.

این استاد حوزه و دانشگاه تفاوت ولایت و طاغوت را مورد توجه قرار داد و افزود: فرق اوباما با رهبر ما این است که سردمداران غربی همه چیز را برای راحتی خود می‌خواهند اما مشاهده زندگی رهبر معظم انقلاب نشان می‌دهد که ایشان آسایش و زندگی خوب را از خود سلب می‌کنند تا دیگران در رفاه به سر ببرند و می‌توان گفت رهبری همانند جد بزرگوارشان حضرت علی(ع) حکومت می‌کنند.

وی خاطرنشان کرد: بسیاری از افراد در داخل و خارج کشور با منطق ولایت آشنا نبوده و گمان می‌کردند ملت ایران در 22 بهمن سال گذشته در صحنه حاضر نمی‌شوند اما مردم مسلمان ما به دلیل اینکه طعم شیرین ولایت را چشیده‌اند و از این حقیقت ناب سرمست هستند هیچ گاه دست از ارزش‌های اسلام و انقلاب بر نخواهند داشت.

حسینی اراکی با بیان اینکه غرق شدن در قدرت انسان را از تکالیف الهی باز می‌دارد گفت: عالمان و دانشمندان نیز نباید به علم خود مغرور شده و در واقع مست دانش خود شوند؛ جوانی و قدرت هم ممکن است آدمی را از تکیه بر تجربه کهنسالان دور سازند و در این میان تعلقات انسانی مانند مال و اموال، فرزند یا یک شخص و نیز تملق‌گویی دیگران هم می‌توانند آدمی را از ولایت باز دارند.

استاد حوزه علمیه قم با اشاره به روایتی از حضرت علی(ع) بیان داشت: چنانچه کسی مست و مغرور از تعلقات مادی باشد عقل خویش را از دست می‌دهد و در این صورت قدرت انتخاب صحیح نخواهد داشت.

وی با تاکید بر گسترش فرهنگ ولایی و شهادت‌طلبی گفت: ملت ایران چندان با دنیای مادی کاری ندارند و آرزوی آن‌ها زندگی زیر سایه ولایت و محشور شدن با حضرت اباعبدالله(ع) است؛ این نوع فرهنگ به یقین در انتخابات ریاست جمهوری پیش رو هم جلوه‌گر می‌شود و دنیای استکبار را با خلق حماسه سیاسی یک گام دیگر به نابودی نزدیک می‌سازد.

حسینی اراکی با بیان اینکه فاطمه زهرا(س) الگوی ولایت‌مداری و دفاع از رهبری است عنوان داشت: ملت ایران باید با درس‌آموزی از این بانوی بزرگوار همواره در خدمت اسلام و انقلاب باشند و رهبر و مقتدای خود را تنها نگذارند.

انتهای پیام/78004/ر40

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول