اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار خراسان شمالی:

90 درصد از پروژه‌های سفر رهبری به خراسان شمالی اجرایی شد

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار خراسان شمالی از اجرایی شدن بیش از 90 درصد از پروژه‌های عمرانی سفر رهبری به این استان خبر داد.

90 درصد از پروژه‌های سفر رهبری به خراسان شمالی اجرایی شد

به گزارش خبرگزاری فارس از بجنورد، عطاءالله قادری ظهر امروز در نشست ستاد پیگیری مصوبات سفر رهبر انقلاب اسلامی به خراسان شمالی از اجرایی شدن بیش از 90 درصد از پروژه‌های عمرانی سفر رهبری به این استان خبر داد و اظهار کرد: این پروژه‌ها در بخش‌های مختلف؛ فضاهای آموزشی، راه‌سازی، منابع آب، آب‌رسانی، کشاورزی بوده است.

وی با بیان اینکه برخی از دستگاه‌ها در اجرای طرح‌های سفر رهبر انقلاب خوب عمل کردند، افزود: برگزاری سریع مناقصات و فراهم کردن ساز و کار لازم به منظور اجرای این طرح‌ها برای برخورداری سریع‌تر مردم از برکات سفر ضروری بوده که خوشبختانه اکثر دستگاه‌ها در این زمینه خوب عمل کردند.

قادری تصریح کرد: البته آغاز سریع اجرای پروژه‌ها به این معنا نبوده که به هر قیمتی پیمانکاران برای اجرای طرح‌ها ورود کنند و باید سود معقول برای پیمانکاران پروژه‌های عمرانی تعیین شود.

وی با بیان اینکه قیمت اجرای پروژه‌ها به گونه‌ای برنامه ریزی تا در کمیسیون فنی رد نشود، افزود: برخی از پروژه‌ها نیازمند تغییر کاربری بوده که باید تمهیدات لازم از سوی دستگاه‌ها به منظور تغییر کاربری‌ها تدبیر شود.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار خراسان شمالی با اشاره به اینکه برخی از پروژه‌ها به خاطر ماهیت و اجرای آن در منطقه خاص با حضور استاندار آغاز خواهد شد، گفت: بر همین اساس گاز رسانی و آسفالت روستای شهید پرور چخماقلوی مانه و سملقان در هفته آینده با حضور استاندار اجرایی خواهد شد.

وی همچنین بر نصب تابلو در اجرای پروژه‌های سفر رهبری تاکید کرد و افزود: باید عظمت و برکات سفر رهبر انقلاب اسلامی از طرق مختلف به مردم تبیین و اطلاع رسانی شود.

قادری با اشاره به اینکه عمده پروژه‌های سفر رهبری به استان آغاز شده است، در عین حال یادآور شد: برق منطقه‌ای، امور عشایر، اوقاف و امور خیریه و نوسازی از جمله دستگاه‌هایی بوده که هنوز تعدادی از طرح‌های سفر رهبری را اجرایی نکرده‌اند که با ابلاغ اعتبارات باید زمینه‌های اجرای این پروژه‌ها را فراهم کنند.

* تصویب 17 هزار میلیارد ریال اعتبارات عمرانی سفر رهبری

معاون برنامه ریزی استاندار خراسان شمالی نیز میزان اعتبارات تصویب شده برای اجرای پروژه‌های عمرانی در این استان را در چارچوب سفر رهبری 17 هزار میلیارد ریال اعلام کرد.

حسن قلیزاده با بیان اینکه مجموع اعتبارات سفر رهبری 40 هزار میلیارد ریال است، گفت: از این میزان 17 هزار میلیارد ریال در حوزه عمرانی و 22 هزار میلیارد ریال تسهیلات است.

به گفته وی، تقریباً 42 درصد از اعتبارات سفر رهبری در حوزه تملک دارایی ظرف سه سال هزینه خواهد شد.

قلیزاده تصریح کرد: 58 درصد از اعتبارات سفر نیز در حوزه تسهیلات برای بخش‌های مختلف مصوب شده است.

وی کل مصوبات سفر رهبری به استان را 200 مصوبه عنوان کرد و گفت: یک هزار و 320 پروژه در قالب این مصوبات در بخش‌های مختلف در استان اجرا می‌شود.

معاون برنامه ریزی استاندار خراسان شمالی با اشاره به آخرین مراحل ابلاغ وزارتخانه‌ای مرحله دوم اعتبارات سفر رهبری افزود: سرجمع اعتبارات عمرانی سال 91، افزون بر 151 میلیارد تومان بوده که تاکنون 109 میلیارد تومان تخصیص یافته که به دستگاه‌های استان ابلاغ اعتبارات شد.

وی از شرکت آب منطقه‌ای، راه و شهرسازی، نوسازی مدارس، آبفا، بنیاد مسکن به عنوان دستگاه‌هایی برشمرد که بیشترین تخصیص را گرفته‌اند.

قلیزاده با اشاره به اختصاص 6 میلیارد تومان اعتبار از محل دفتر رهبری به استان گفت: این اعتبارات به استان ابلاغ شده و در اختیار دستگاه‌هایی چون کمیته امداد، بهزیستی و حوزه علمیه قرار گرفته است.

وی میزان تسهیلات تخصیص یافته به استان در چارچوب مصوبات سفر رهبری را هم برشمرد و افزود: بانک صنعت و معدن با 75 میلیارد تومان تسهیلات بیشترین بانک عامل دریافت کننده بوده است.

معاون برنامه ریزی استاندار خراسان شمالی همچنین از صندوق مهر امام رضا (ع) با 20 میلیارد تومان، بانک توسعه تعاون با 15 و 25 میلیارد تومان برای اشتغالزایی و تسهیلات سرمایه در گردش به عنوان بانک‌هایی برشمرد که بیشترین تسهیلات سفر به این مراکز ابلاغ شده است.

انتهای پیام/63002/ح40/گ1003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول