اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فارس گزارش می‌‌دهد

فقدان امنیت برای کادر درمانی بیمارستان دهدشت

فقدان امنیت کادر درمانی بیمارستان امام خمینی دهدشت به یک معضل جدی تبدیل شده است به گونه‌‌ای که امنیت پزشکان و پرستاران این بیمارستان از خط قرمز گذشته است.

فقدان امنیت برای کادر درمانی بیمارستان دهدشت

بدون شک اگر مسئولان امر در اسرع وقت به دنبال چاره‌ای اساسی برای رفع این معضل بودند مدت‌ها پیش این مسئله فیصله یافته بود و کار به اینجا نمی‌رسید.

البته نباید فراموش کرد که با توجه به جنس کار پرستاران و پزشکان بروز برخی استرس‌ها و درگیری‌‌های لفظی بین همراهان بیمار و پرسنل پزشکی بیمارستان اجتناب ناپذیر باشد، ولی بنا به برخی دلایل موضوع کتک‌کاری و بی‌احترامی به کادر درمانی بیمارستان امام خمینی دهدشت به یک اپیدمی دردناک تبدیل شده است.

این مسئله در مواقعی چنان عادی شده است که به قول یکی از پرستاران هر کس از هر چیزی دل پری دارد سری به بیمارستان می‌زند و عقده‌های خود را سر پرستاران در می‌‌ریزد.

و چه درد آور است شنیدن ناله‌های پزشکان و پرستاران زیر دست و پای عده‌ای انسان بی‌مبالات و دردآورتر آنجاست که پرستارهای شهرمان را کتک خورده و بی رمق روی تخت بیمارستان ببینی و اینست سرنوشت دردناکی که هر لحظه در کمین  کادر درمانی و پرسنل بیمارستان دهدشت است. 

هفته‌‌ای سه مورد حمله به کادر درمانی بیمارستان دهدشت

عمار آذرپناه مسئول اورِژانس بیمارستان دهدشت در این ‌باره اظهار کرد: ضرب و شتم کادر درمانی اورژانس دهدشت و بی‌احترامی نسبت به آنها به امری عادی تبدیل شده و در هفته حداقل سه مورد حمله شدید و منجر به جرح به پزشکان و پرستاران  در این بیمارستان اتفاق می‌افتد.

وی افزود: در آخرین مورد که دیروز اتفاق افتاد یکی از پرستاران مرد به نام "سجاد خلیلی" به وسیله 10 تن از همراهان یک بیمار به شدت مورد ضرب و جرح قرار گرفت به گونه‌ای که از ناحیه بینی و دهان به شدت آسیب دید و چند دنده این پرستار نیز شکسته شد.

مسئول اورژانس بیمارستان امام خمینی(ره) دهدشت تصریح کرد: یک روز قبل از این نیز یکی از پزشکان عمومی اورژانس نیز در محوطه بیمارستان توسط چند اوباش به شدت مجروح و نقش بر زمین شد.

آذرپناه از مسئولان امر خواست تا به فکر چاره‌ای عاجل برای برطرف کردن این موضوع باشند چراکه با وجود چنین وضعیتی کادر درمانی هیچ‌گونه احساس امنیتی ندارند و همواره جان خود را در خطر می بینند.

وی افزود: تنها راه خاتمه دادن به این موضوع استقرار ماموران نیروی انتظامی در محوطه بیمارستان به صورت دائم می‌باشد.

لزوم استقرار ماموران انتظامی در بیمارستان دهدشت

مدیر شبکه بهداشت و درمان کهگیلویه نیز با تائید این مطلب بیان کرد: فقدان امنیت در بخش اورژانس بیمارستان یکی از اصلی‌ترین مسائلی است که بیمارستان دهدشت با آن درگیر بوده و هست.

سید عبدالحسین موسویان می‌افزاید: در مدتی که مدیریت بهداشت و درمان  کهگیلویه به وی واگذار شده در صدد است که این معضل رفع شود و در این مورد رایزنی‌های متعددی با فرماندار سابق و نیز فرماندار کنونی داشتیم.

موسویان تنها راه برون رفت از این معضل را استقرار ماموران نیروی انتظامی به صورت 24 ساعته در بیمارستان دهدشت دانست و افزود: امیدواریم با همکاری مسئولان و به خصوص شورای تامین استان و شهرستان این موضوع هرچه سریعتر پایان یابد.

وی کمبود نیرو و فضای درمانی را یکی از اصلی‌ترین عوامل بوجود آمدن این مسئله دانست و افزود: بیمارستان دهدشت به تنهایی بار سه شهرستان را بر دوش می‌کشد و امکانات و تجهیزات موجود کفاف این جمعیت را نمی‌کند.

موسویان تصریح کرد: با توجه به اهمیت مقوله امنیت کادر درمانی بیمارستان شبکه بهداشت آمادگی دارد که فضای فیزیکی در شان ماموران نیروی انتظامی در اختیار آنها قرار دهد و از هر جهت زمینه آسایش آنها را فراهم آورد.

مدیر شبکه بهداشت و درمان کهگیلویه بیان کرد: امیدواریم که شورای تامین و در راس آنها فرماندهی نیروی انتظامی همانگونه که تاکنون کمال همکاری و تعامل را به شبکه بهداشت و درمان داشته‌اند در زمینه استقرار مامور در بیمارستان نیز همکاری لازم را داشته باشند.

فرمانده انتظامی کهگیلویه نیز با بیان اینکه تخصیص نیرو به بیمارستان منوط به موافقت فرماندهی انتظامی استان است، افزود: در صورت انعقاد قرارداد بین بیمارستان و نیروی انتظامی نسبت به تخصیص نیروی ثابت به بیمارستان اقدم خواهد شد.

فرماندار کهگیلویه: تاکنون گزارش کتبی در مورد حمله به کادر بیمارستان ارائه نشده

در این بین اظهار نظر فرماندار کهگیلویه  جالب توجه است، وی با بیان اینکه در این مقطع زمانی و با توجه به در پیش بودن انتخابات زمان پرداختن به چنین موضوعاتی نیست، آمار و اطلاعات خبرنگار فارس را خلاف واقع و بزرگنمایی دانست و افزود: تاکنون گزارش کتبی در این رابطه به ما ارائه نشده است.

و سوال ما از فرماندار کهگیلویه که مسئولیت تامین امنیت شهرستان را برعهده دارد اینست که آیا  می‌تواند تضمین کند که در این مدت برای پرسنل بیمارستان اتفاق خاصی نیفتد و احیانا اگر خدای ناکرده در این بین خونی از دماغ کسی بیاید مسئولیت آن با کیست و چه کسی پاسخگو خواهد بود.

امنیت کادر درمانی بیمارستان دهدشت از خط قرمز گذشته است

گفتنی است خبرگزاری فارس بیش از این گزارشی در رابطه با همین موضوع منتشر کرد و مسئولان را نسبت به وجود ناامنی در بیمارستان دهدشت آگاه ساخت ولی مسئولان با بی خیالی هرچه تمام تر از کنار آن گذشتند، تا جایی که امروز و بعد از گذشت هفت ماه از تاریخ انتشار آن گزارش، امنیت کادر درمان اورژانس و بیمارستان امام خمینی دهدشت به گفته مدیریت، پرسنل شبکه بهداشت و درمان و نیز به استناد اخبار و وقایعی که در این بیمارستان رخ می‌دهد از خط قرمز گذشته است و جا دارد که قبل از آنکه اتفاق ناگواری رخ دهد مسئولان امر نسبت به حل و فصل این موضوع اقدام جدی کنند.

------------------------------

گزارش از قاسم خشت‌ زر

------------------------------

 

انتهای پیام/غ40/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول